Karta informacyjna SP-029
- Nazwa procedury:
Zawiadomienie o zbyciu pojazdu - Nazwa wydziału:
Wydział Komunikacji i Transportu - Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym
- ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
- Wymagane dokumenty:
- formularz: Wniosek o rejestrację / wyrejestrowanie / zawiadomienia zbycia,
- dotychczasowy właściciel zawiadamia o zbyciu pojazdu zarejestrowanego organ rejestrujący załączając do formularza kopię dokumentu, na podstawie którego nastąpiło zbycie pojazdu:
- osobiście
- za pośrednictwem poczty
- lub przez platformę E-Puap,
- Opłaty:
Złożenie pełnomocnictwa lub jego odpisu, wypisu lub kopii - od każdego stosunku pełnomocnictwa - opłata skarbowa 17 zł. Opłaty skarbowej można dokonać w kasie Starostwa lub na konto Urzędu Miasta Torunia: 37 1160 2202 0000 0000 8344 0799.- Wykaz wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz karty pojazdu:
- dowód rejestracyjny..........................................54,00 zł
- komplet znaków legalizacyjnych.......................12,50 zł
- pozwolenie czasowe z urzędu...........................13,50 zł
- pozwolenie czasowe na wniosek......................18,50 zł
- komplet nalepek na tablice tymczasowe..........12,50 zł
- Za wydanie tablic rejestracyjnych pobiera się następujące opłaty:
- samochodowe..................................................80,00 zł
- motocyklowe.....................................................40,00 zł
- motorowerowe..................................................30,00 zł
- tablica (przyczepa, naczepa) ...........................40,00 zł
- indywidualne samochodowe........................1.000,00 zł
- indywidualne motocyklowe.............................500,00 zł
- zabytkowe samochodowe...............................100,00 zł
- zabytkowe motocyklowe....................................50,00 zł
- zabytkowa motorowerowa ……………………....40,00 zł
- Za wydanie tablic tymczasowych z urzędu lub na wniosek właściciela:
- samochodowe..................................................30,00 zł
- motocyklowe....................................................12,00 zł
- motorowerowe..................................................12,00 zł
- 1 tablica (przyczepa, naczepa).........................15,00 zł
- Za wydanie tablic tymczasowych na wywóz pojazdu za granicę:
- samochodowe..................................................80,00 zł
- motocyklowe.....................................................40,00 zł
- motorowerowe..................................................30,00 zł
- 1 tablica (przyczepa, naczepa).........................40,00 zł
Wpłaty za rejestrację można dokonać w kasie Starostwa Powiatowego w Toruniu lub na konto Starostwa Powiatowego w Toruniu: 40 1090 1128 0000 0001 5139 4498.
- Wykaz wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz karty pojazdu:
- Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie od daty złożenia wniosku, pod warunkiem przedłożenia wszystkich wymaganych dokumentów. - Jednostka prowadząca sprawę:
Wydział Komunikacji i Transportu w Toruniu ul. Towarowa 4-6,
tel. 56 662 89 22
fax. 56 662 89 23
e-mail: rejestracja@powiattorunski.pl
Interesanci przyjmowani są w dni robocze w godzinach otwarcia urzędu.
Można umówić termin wizyty na określoną godzinę za pomocą systemu rezerwacji internetowej. - Tryb odwoławczy:
Od zawiadomienia nie służy odwołanie. - Dodatkowe informacje:
Uwaga – ważna informacja!- Właściciel pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany zawiadomić w terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę o:
- zbyciu pojazdu;
- zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
Przekroczenie terminu skutkuje nałożeniem kary pieniężnej w wysokości 250 zł.
- W przypadku zawiadomienia o zbyciu pojazdu będącego przedmiotem współwłasności, zawiadomienie może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, że działa za zgodą większości współwłaścicieli.
- Czynności dokonuje dotychczasowy właściciel/właściciel pojazdu (jeden z dotychczasowych właścicieli w przypadku, gdy jest więcej niż jeden właściciel) lub osoba przez właściciela upoważniona.
- Właściciel pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany zawiadomić w terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę o:
- Formularze do pobrania:
- Wniosek o rejestrację / wyrejestrowanie / zawiadomienia zbycia - druk do pobrania poniżej.
Platforma e-PUAP - elektroniczne zgłoszenie
Cyfrowy Urząd - Formularz do wypełnienia
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Tomasz Piotrkowskidata wytworzenia: 2013-11-18
- opublikował: Marzena Pietruszyńskadata publikacji: 2002-11-30 17:40
- zmodyfikował: Marzena Pietruszyńskaostatnia modyfikacja: 2024-06-18 14:14
- Wniosek o rejestrację / wyrejestrowanie / zawiadomienia zbycia / nabycia pojazdu (DOCX)(dodano: 2023-10-26 09:58)