Biuletyn Informacji Publicznej
STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • Ankieta

Kalendarium

« poprzedni miesiącczerwiec 2022» następny miesiąc
PnWtŚrCzwPtSobNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.powiattorunski.pl

Treść strony

Obsługa klientów Starostwa od 29 listopada 2021 roku

W sytuacji ciągłego wzrostu zakażeń koronawirusem i zachorowań na COVID-19 Starostwo Powiatowe w Toruniu reorganizuje sposób obsługi klientów tak, aby sprawy naszych mieszkańców były nadal załatwiane. Działamy w ścisłej współpracy ze służbami i strażami zaangażowanymi w zarządzanie kryzysowe.

Załatwianie spraw w urzędzie
Na parterze, w holu budynku Starostwa Powiatowego w Toruniu wystawione są skrzynki podawcze, do których należy składać dokumenty, wnioski i pisma. Złożone dokumenty powinny być kompletne, ich przyjęcie nie będzie potwierdzane.

Można je także przesłać pocztą na adres: 
Starostwo Powiatowe w Toruniu, ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń. 
Wiele spraw można także załatwić przez Internet. Tutaj można znaleźć wszelkie instrukcje 
oraz formularze do pobrania.

Poniżej informacja o możliwości osobistego załatwiania spraw w następujących komórkach organizacyjnych:

Wydział Komunikacji i Transportu

  1. Rejestracja pojazdów
    Wszystkie czynności dot. rejestracji pojazdów realizowane są po wcześniejszym umówieniu wizyty internetowo (http://rezerwacje.powiattorunski.pl/pol/login). Wnioski można również składać poprzez platformę ePUAP lub do skrzynki podawczej. Do wydziału wpuszczane będą tylko osoby umówione, których sprawa dotyczy (bez osób towarzyszących) telefon 56 662 89 22, e-mail: rejestracja@powiattorunski.pl
  2. Prawa jazdy
    Sprawy załatwiane na bieżąco w wydziale. Do wydziału wchodzą tylko osoby, których sprawa dotyczy (bez osób towarzyszących). Do wydziału mogą wejść jednocześnie dwie osoby do praw jazdy (ze względu na ilość stanowisk - 2) telefon 56 662 89 15, e-mail: prawajazdy@powiattorunski.pl
  3. Transport, SKP, diagności samochodowi
    Wnioski składane do skrzynki podawczej, możliwa wizyta osobista po uprzednim ustaleniu telefonicznym terminu i godziny z pracownikiem merytorycznym. tel. 56 662 89 11, e-mail: transport@powiattorunski.pl
  4. Zarządzanie ruchem
    Wnioski składane do skrzynki podawczej, możliwa też wizyta osobista, po wcześniejszym uzgodnieniu terminu i godziny z merytorycznym pracownikiem, tel. 56 662 89 12, e-mail: m.nowakowski@powiattorunski.pl
  5. OSK, instruktorzy nauki jazdy
    Wnioski składane do skrzynki podawczej, wizyta osobista po uprzednim ustaleniu terminu i godziny telefonicznym z pracownikiem merytorycznym: tel. 56-662-89-22, e-mail: i.werner@powiattorunski.pl
  6. Kontakt z naczelnikiem wydziału tel. 56-662-89-10, e-mail: d.gredecki@powiattorunski.pl
    Możliwa wizyta osobista.

Wydział Architektury i Budownictwa

  1. Uprzednio przygotowane i wypełnione wnioski przyjmowane są do skrzynek podawczych umieszczonych na parterze w holu budynku Starostwa Powiatowego w Toruniu. Aktualne druki wniosków i oświadczeń oraz karty informacyjne mogą Państwo znaleźć na stronie https://www.bip.powiattorunski.pl/7468,wydzial-architektury-i-budownictwa
  2. W zakresie prowadzonych postępowań administracyjnych wszystkich klientów, którzy chcą skorzystać z prawa zapoznania się z materiałem dowodowym uprzejmie prosimy o uprzedni kontakt z pracownikiem Wydziału pod numerem telefonu wymienionym na zawiadomieniu o wszczęciu postępowania bądź z sekretariatem Wydziału pod numerem telefonu 56 662 89 30 lub e-mail: architektura@powiattorunski.pl
  3. W przypadku pytań, wątpliwości związanych z procedurami i przepisami prawa budowlanego bądź zagospodarowania przestrzennego prosimy o kontakt telefoniczny, listowny bądź elektroniczny (e-mail lub za pośrednictwem platformy EPUAP), numer telefonu 56 662 89 30 lub e-mail: architektura@powiattorunski.pl).

Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami

Wnioski o wypisy i wyrysy z rejestru gruntów, kopie mapy ewidencyjnej, kopie mapy zasadniczej można załatwić osobiście (parter pokój nr 17,18) lub elektronicznie: przez Geoportal, za pomocą platformy EPUAP. W przypadku braku takiej możliwości – pocztą. 

Wszystkie pozostałe wnioski można składać elektronicznie: przez Geoportal, za pomocą platformy EPUAP, pocztą lub do skrzynki podawczej.

Wydział Środowiska

  1. Zaświadczenia w sprawie informacji o objęciu (lub nie) działki (działek) uproszczonym planem urządzenia lasu lub decyzjami, o których mowa w art. 19 ust. 3 ustawy o lasach
    Osobisty odbiór zaświadczeń potwierdzających, czy nieruchomość jest objęta Uproszczonym Planem Urządzenia Lasu lub decyzją z art. 19 ust. 3 ustawy o lasach będzie możliwy od godziny 1400, po wcześniejszym telefonicznym ustaleniu dnia odbioru dokumentu. Czas oczekiwania na sporządzenie zaświadczenia wynosi maksymalnie do 7 dni kalendarzowych.
    Pozostałe formy odbioru:
    - pocztą tradycyjną,
    - elektronicznie za pośrednictwem platformy Cyfrowy Urząd oraz ePUAP
  2. REJA24 – Rejestracja jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m
    Proces rejestracji odbywa się elektronicznie za pośrednictwem Systemu REJA 24.
    Wniosek należy złożyć elektronicznie za pośrednictwem konta interesanta w Systemie REJA 24.
    Zaświadczenie z informacją o wpisie jednostki pływającej do rejestru zostanie przekazane elektronicznie w Systemie REJA 24.
    Dowód rejestracyjny jednostki należy odebrać osobiście po wcześniejszym telefonicznym umówieniu terminu wizyty – tel. 56 662 88 56.

Rzecznik Konsumentów

Rzecznik udziela porad konsumenckich przez Internet i telefonicznie. Godziny dyżurów oraz gotowy do wypełnienia druk wniosku dostępne są tutaj. Po wypełnieniu wniosek należy przesłać mailem lub pocztą. Rzecznik zachęca także do kontaktu telefonicznego – jak zawsze wyjaśni wątpliwości 
i odpowie na wszelkie pytania. 
Powiatowy Rzecznik Konsumentów tel.: 56 662 88 11, adres email: konsumenci@powiattorunski.pl

Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności

Od dnia 29 listopada 2021r. zostaje ograniczona bezpośrednia obsługa interesanta w siedzibie Zespołu, przy ul. Towarowej 4-6 z zachowaniem reżimu sanitarnego tj. obowiązkowe maseczki, dezynfekcja rąk – po wejściu do pomieszczenia. W pomieszczeniu będzie mogła przebywać  1 osoba lub 1 osoba z opiekunem. 

Wejście do Zespołu wyłącznie od ul. Towarowej (nie będzie można korzystać z wejścia od strony holu Starostwa Powiatowego) 
Bezpośrednia obsługa interesanta możliwa jest wyłącznie po wcześniejszym umówieniu się telefonicznie na termin i określoną godzinę.
Składanie  wypełnionych wniosków możliwe jest również za pośrednictwem poczty polskiej lub poprzez pozostawienie w skrzynce podawczej znajdującej się w holu głównym Starostwa. 

Wszelkich informacji na temat składania wniosków, pomocy przy ich wypełnianiu, terminów ważności orzeczeń, legitymacji czy kart parkingowych udzielają pracownicy Zespołu  pod numerem telefonu 56 662 87 62, 56 662 87 63, 56 662 87 64.

Powiatowy Zespół do Spraw Orzekania o Niepełnosprawności w Toruniu informuje, że utrzymuje ciągłość funkcjonowania, jednakże z uwagi na  stan epidemii w związku z rozprzestrzenianiem się wirusa SARS-CoV-2 zostały wprowadzone zmiany organizacyjne

Doręczanie orzeczeń o stopniu lub niepełnosprawności, kart parkingowych oraz legitymacji osób niepełnosprawnych będzie odbywało się WYŁĄCZNIE listem za zwrotnym potwierdzeniem odbioru przez operatora pocztowego.

Do każdego wniosku składanego korespondencyjnie, należy dołączyć:

  • w przypadku karty parkingowej :
    - dowód dokonania opłaty za wydanie karty parkingowej w wysokości 21 zł,
    - kserokopię prawomocnego orzeczenia o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności,
    - aktualne zdjęcie (odzwierciedlające aktualny wizerunek ), format jak do dowodu osobistego
  • w przypadku legitymacji :
    - kserokopię prawomocnego orzeczenia o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności,
    - aktualne zdjęcie (odzwierciedlające aktualny wizerunek),format jak do dowodu osobistego

Orzeczenia o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności, które tracą ważność, podlegają nowym regulacjom wprowadzonym ustawą z dnia 31 marca 2020 r., o zmianie ustawy o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych oraz niektórych innych ustaw. Regulacje te wydłużają okres ważności wydanych orzeczeń o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności oraz ważności kart parkingowych – z zachowaniem swoich uprawnień do 60 dni po zakończeniu stanu epidemicznego, nie dłużej niż do dnia wydania nowego orzeczenia.

Kontakty do pozostałych wydziałów i biur Starostwa znajdziecie Państwo tutaj.

Metryka

  • [treść archiwalna]
  • opublikował: Administrator - Dorota Wróblewska
    data publikacji: 2021-11-26 10:40
  • zmodyfikował: Marzena Pietruszyńska
    ostatnia modyfikacja: 2021-12-07 11:46

« wstecz

Opis strony

Redaguje: Marzena Pietruszyńska, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, tel. 56 662 88 10, fax 56 662 88 89, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, p.109

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 4309010
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2023-03-14 15:46:59

Banery

  • Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji