Biuletyn Informacji Publicznej
STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • Ankieta

Kalendarium

« poprzedni miesiącmarzec 2024» następny miesiąc
PnWtŚrCzwPtSobNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.powiattorunski.pl

Treść strony

Karta informacyjna SP-033

  1. Nazwa procedury:
    Wymiana dowodu rejestracyjnego lub wydanie wtórnika
  2. Nazwa Wydziału:
    Wydział Komunikacji i Transportu
  3. Podstawa prawna: 
  4. Wymagane dokumenty:
    Wniosek o wymianę dowodu rejestracyjnego lub o wydanie wtórnika.
    1. W przypadku wymiany dowodu rejestracyjnego z uwagi na brak miejsca na kolejne adnotacje o dacie następnego badania technicznego pojazdu, do wniosku właściciel dołącza: 
      • dowód rejestracyjny,
      • zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego z adnotacją określającą kolejny termin badania,
      • polisę OC
    2. W przypadku zniszczenia dowodu rejestracyjnego w stopniu powodującym jego nieczytelność na wniosek właściciela pojazdu wydaje się jego wtórnik po:
      • oddaniu dotychczasowego zniszczonego dowodu rejestracyjnego,
      • sprawdzeniu terminu następnego badania technicznego pojazdu w dowodzie rejestracyjnym; jeżeli nie jest on możliwy do odczytania - po sprawdzeniu go w centralnej ewidencji pojazdów, o której mowa w art. 80a ustawy, a w przypadku braku informacji w tej ewidencji, po przedstawieniu przez właściciela pojazdu wyciągu z rejestru badań technicznych pojazdów prowadzonego przez stację kontroli pojazdów, określającego termin
      • następnego badania technicznego pojazdu.
    3. W przypadku utraty dowodu rejestracyjnego pojazdu, na wniosek właściciela pojazdu wydawany jest wtórnik dowodu po:
      • złożeniu przez właściciela oświadczenia o utracie dowodu rejestracyjnego
      • sprawdzeniu terminu następnego badania technicznego pojazdu w centralnej ewidencji pojazdów, o której mowa w art. 80a ustawy, a w przypadku braku informacji w tej ewidencji, po przedstawieniu przez właściciela pojazdu wyciągu z rejestru badań technicznych pojazdów prowadzonego przez stację kontroli pojazdów, określającego termin następnego badania technicznego pojazdu.
  5. Opłaty:
    Złożenie pełnomocnictwa lub jego odpisu, wypisu lub kopii - od każdego stosunku pełnomocnictwa - opłata skarbowa 17 zł.
    Opłaty skarbowej można dokonać w kasie Starostwa lub na konto Urzędu Miasta Torunia: 37 1160 2202 0000 0000 8344 0799.
    • Wykaz wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz karty pojazdu: 
      • dowód rejestracyjny.................................................................54,00 zł
      • komplet znaków legalizacyjnych..............................................12,50 zł
      • pozwolenie czasowe z urzędu..................................................13,50 zł
      • pozwolenie czasowe na wniosek..............................................18,50 zł
      • komplet nalepek na tablice tymczasowe..................................12,50 zł
    • Za wydanie tablic rejestracyjnych pobiera się następujące opłaty:
      • samochodowe..........................................................................80,00 zł
      • motocyklowe.............................................................................40,00 zł
      • motorowerowe..........................................................................30,00 zł
      • tablica (przyczepa, naczepa) ...................................................40,00 zł
      • indywidualne samochodowe................................................1.000,00 zł
      • indywidualne motocyklowe.....................................................500,00 zł
      • zabytkowe samochodowe.......................................................100,00 zł
      • zabytkowe motocyklowe............................................................50,00 zł
      • zabytkowe motorowerowe…………………………………….……40,00 zł 
    • Za wydanie tablic tymczasowych z urzędu lub na wniosek właściciela:
      • samochodowe..........................................................................30,00 zł
      • motocyklowe............................................................................12,00 zł
      • motorowerowe.........................................................................12,00 zł
      • 1 tablica (przyczepa, naczepa)................................................15,00 zł
    • Za wydanie tablic tymczasowych na wywóz pojazdu za granicę:
      • samochodowe..........................................................................80,00 zł
      • motocyklowe.............................................................................40,00 zł
      • motorowerowe..........................................................................30,00 zł
      • 1 tablica (przyczepa, naczepa).................................................40,00 zł
        Wpłaty za rejestrację można dokonać w kasie Starostwa Powiatowego w Toruniu lub na konto Starostwa Powiatowego w Toruniu: 40 1090 1128 0000 0001 5139 4498.
  6. Termin załatwienia sprawy: 
    Niezwłocznie od daty złożenia wniosku, pod warunkiem przedłożenia wszystkich wymaganych dokumentów.
  7. Jednostka prowadząca sprawę:
    Wydział Komunikacji i Transportu w Toruniu
    ul. Towarowa 4-6, tel. 56 662 89 22
    e-mail: rejestracja@powiattorunski.pl
    Interesanci przyjmowani są w dni robocze w godzinach otwarcia urzędu.
  8. Tryb odwoławczy:
    Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Starosty Toruńskiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
  9. Dodatkowe informacje: 
    • Wszystkie czynności związane z rejestracją pojazdów, zmianami zapisów w dowodzie rejestracyjnym oraz odbiorem zatrzymanego dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego dokonuje właściciel - współwłaściciele pojazdu lub osoba upoważniona przez właściciela - współwłaściciel.
    • Właściciel - osoba fizyczna przedkłada przy rejestracji dowód osobisty z wpisanym numerem PESEL. W przypadku braku dowodu - aktualne zaświadczenie z ewidencji ludności o stałym meldunku wraz z numerem PESEL oraz dokument ze zdjęciem np. paszport, prawo jazdy itp.
    • Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej znajdującego się w urzędzie gminy, może zarejestrować pojazd jedynie na nazwisko właściciela lub właścicieli (tak jak osoba fizyczna).
    • W przypadku braku danych dotyczących pojazdu organ rejestrujący ma prawo wymagać przedstawienia zaświadczenia o przeprowadzonym dodatkowym badaniu technicznym, w którym ustalone będą brakujące dane. (art. 81 ust. 8 pkt 1a ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym
    • Jeżeli za właściciela pojazdu sprawę załatwia inna osoba powinna mieć upoważnienie pisemne wraz z dowodem osobistym właściciela, lub upoważnienie notarialne (w tym przypadku nie wymaga się dowodu osobistego właściciela (dotyczy osób fizycznych)
    • Jeżeli natomiast właścicielem pojazdu jest osoba prawna to sprawę załatwia osoba(y) upoważniona do reprezentowania tej osoby prawnej na podstawie dokumentów danej osoby prawnej (np. KRS-u) lub inna osoba pisemnie przez nią upoważniona
  10. Formularze do pobrania: 
    • Wniosek o wymianę dowodu lub wydanie wtórnika
      – druk do pobrania poniżej.

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Tomasz Piotrkowski
    data wytworzenia: 2018-04-23
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2018-08-29 13:04
  • zmodyfikował: Marzena Pietruszyńska
    ostatnia modyfikacja: 2023-07-20 11:34

« wstecz

Opis strony

Redaguje: Marzena Pietruszyńska, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, tel. 56 662 88 10, fax 662 88 89, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, p.109

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 58947
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2023-10-26 12:12:38

Banery

  • Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji