Powiat Toruński bez barier

Menu dodatkowe

Treść strony

Informacja dla osób niesłyszących

Od 1 kwietnia 2012 r. (tj. z dniem wejścia w życie ustawy z 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (Dz. U. Nr 209, poz. 1243) osoba doświadczająca trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się (zwana „osobą uprawnioną”) ma prawo do:

  • skorzystania z usług tłumacza języka migowego,
  • załatwienia sprawy przy pomocy osoby przybranej,
  • kontaktu z urzędem za pomocą udostępnionych usług pozwalających na komunikowanie się.

ŚRODKI  WSPIERAJĄCE KOMUNIKOWANIE SIĘ

W Starostwie Powiatowym w Toruniu dostępne są następujące usługi wspierające komunikowanie się:

TŁUMACZ JĘZYKA MIGOWEGO

Osoba uprawniona ma prawo skorzystać z usług tłumacza języka migowego lub tłumacza przewodnika (tłumacza SKOGN – systemów komunikowania osób głuchoniewidomych przy załatwianiu spraw w Starostwie Powiatowym w Toruniu. W tym celu na co najmniej 3 dni robocze przed tym zdarzeniem osoba zainteresowana pomocą tłumacza powinna zgłosić chęć skorzystania ze świadczenia ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się, z wyłączeniem sytuacji nagłych.

Usługa tłumacza przy załatwianiu spraw urzędowych jest bezpłatna.

JAK DOKONAĆ ZGŁOSZENIA?

Aby skorzystać z usług Urzędu, ze wskazaniem wybranej metody komunikowania się (świadczenia usług tłumacza PJM, SJM i SKOGN lub środków wspierających komunikowanie się), należy co najmniej na 3 dni robocze przed tym zdarzeniem wypełnić formularz zgłoszeniowy i po wypełnieniu odesłać jedną z wybranych metod:

  1. pisemnie na adres: Starostwo Powiatowe w Toruniu, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6,
  2. telefonicznie, przy pomocy osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie – tel. 56 662 88 88
  3. pocztą elektroniczną – e-mail: starostwo@powiattorunski.pl
  4. za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej-  www.epuap.gov.pl
  5. lub dostarczyć osobiście – Starostwo Powiatowe w Toruniu, ul. Towarowa 4-6, (Biuro podawcze) 

ZAŁATWIANIE SPRAWY PRZY POMOCY OSOBY PRZYBRANEJ

Osoba uprawniona w celu komunikowania się z urzędem może korzystać z pomocy osoby przybranej, tzn. osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu porozumiewania się w załatwieniu spraw w Starostwie.

Telefoniczną informację o usłudze można uzyskać pod numerem telefonu: 56 662 88 88.

Ministerstwo Cyfryzacji Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób z niepełnosprawnościami współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji

Rozmiar czcionki

Wersja strony o wysokim poziomie kontrastu

Przełącz się na widok strony o wysokim kontraście.
Powrót do domyślnej wersji strony zawsze po wybraniu linku 'Graficzna wersja strony' znajdującego się w górnej części witryny.