Biuletyn Informacji Publicznej
STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • Ankieta

Kalendarium

« poprzedni miesiąckwiecień 2021» następny miesiąc
PnWtŚrCzwPtSobNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.powiattorunski.pl

Treść strony

Karta informacyjna SP-058

  1. Nazwa procedury:
    Wydanie karty parkingowej
  2. Nazwa wydziału:
    Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności
  3. Podstawa prawna: 
  4. Wymagane dokumenty: 
    1. dla osób indywidualnych
      • wypełniony wniosek – wzór wniosku do pobrania poniżej,
      • jedno aktualne zdjęcie dowodowe o wymiarach 3,5 x 4,5 cm,
      • dowód uiszczenia opłaty za wydanie karty parkingowej,
      • oryginał orzeczenia o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności uprawniające do uzyskania karty parkingowej- do wglądu
      • dowód osobisty do wglądu.
        Informacja:
        Osoba niepełnosprawna składa wniosek osobiście z wyjątkiem: 
        • osoby, która nie ukończyła 18. roku życia, za którą wniosek składają rodzice lub ustanowieni przez sąd opiekunowie albo jeden z rodziców lub ustanowionych przez sąd opiekunów,
        • osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie pozostającej pod władzą rodzicielską, za którą wniosek składa jeden z rodziców,
        • osoby ubezwłasnowolnionej całkowicie niepozostającej pod władzą rodzicielską lub osoby ubezwłasnowolnionej częściowo, za którą wniosek składa odpowiednio opiekun lub kurator ustanowiony przez sąd,
        • W przypadku złożenia wniosku przez osoby które nie ukończyły 18 roku życia oraz osoby ubezwłasnowolnione całkowicie, składa się oświadczenie o posiadaniu prawa do sprawowania odpowiednio władzy rodzicielskiej, opieki lub kurateli. Składając wniosek przedstawia się do wglądu oryginał prawomocnego orzeczenia o niepełnosprawności, o stopniu niepełnosprawności lub o wskazaniach do ulg i uprawnień wraz ze wskazaniem do karty parkingowej.
    2. dla placówek zajmujących się opieką, rehabilitacją lub edukacją osób niepełnosprawnych
      • wypełniony wniosek – wzór wniosku do pobrania poniżej,
      • dowód uiszczenia opłaty za wydanie karty parkingowej,
        Informacja:
        Do placówek zajmujących się opieką nad osobami niepełnosprawnymi uprawnionych do uzyskania karty parkingowej zalicza się: 
        1. domy pomocy społecznej,
        2. placówki opiekuńczo-wychowawcze,
        3. ośrodki wsparcia - jeżeli przebywają w nich osoby niepełnosprawne o obniżonej sprawności ruchowej.
      • Składając wniosek wnioskodawca oświadcza o: 
        • posiadaniu upoważnienia do reprezentowania placówki,
        • prowadzeniu przez placówkę działalności w zakresie opieki, rehabilitacji lub edukacji osób niepełnosprawnych mających znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się i uprawnieniu do uzyskania karty parkingowej,
      • Składając wniosek przedstawia się do wglądu dowód rejestracyjny pojazdu placówki.
      • Kartę parkingową wydaje się na wniosek placówki, o których mowa powyżej.
  5. Opłaty: 
    • opłata za wydanie karty parkingowej wynosi 21 zł,
    • opłatę należy uiszczać na rachunek bankowy 
      13 1090 1128 0000 0001 5139 4499 – w tytule przelewu prosimy podawać - „opłata za wydanie karty parkingowej – imię i nazwisko, data urodzenia”,
    • dowód wniesienia opłaty należy załączyć do wniosku.
  6. Termin załatwienia sprawy: 
    W razie stwierdzenia braków formalnych wniosku przewodniczący zespołu wzywa osobę niepełnosprawną lub placówkę, za zwrotnym potwierdzeniem odbioru, do uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni od dnia doręczenia wezwania.
    Ważne: Po bezskutecznym upływie terminu na uzupełnienie wniosku wniosek pozostawia się bez rozpoznania
    W przypadku niespełnienia warunków do otrzymania karty parkingowej, przewodniczący zespołu, w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku spełniającego wymogi formalne, informuje w formie pisemnej osobę niepełnosprawną lub placówkę o odmowie przyznania karty wraz z uzasadnieniem.
    W przypadku spełnienia warunków do otrzymania karty parkingowej, przewodniczący zespołu w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku spełniającego wymogi formalne, informuje osobę niepełnosprawną lub placówkę o terminie i miejscu odbioru karty.
  7. Jednostka prowadząca sprawę:
    Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Toruniu
    ul. Towarowa 4-6
    parter, pokój 33,
    tel. 56 662-87-62, 56 662-87-63, 56668-87-64
  8. Tryb odwoławczy:
    Od informacji o odmowie przyznania karty nie przysługuje odwołanie, ponieważ przyznanie karty jest czynnością materialno-techniczną i de facto konsekwencją posiadania orzeczenia wraz ze wskazaniem do karty parkingowej.
  9. Dodatkowe informacje: 
    • Od dnia 1 lipca 2014 roku karta parkingowa będzie wydawana wyłącznie
      • osobie niepełnosprawnej zaliczonej do znacznego albo umiarkowanego stopnia niepełnosprawności mającej znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się, 
      • osobie niepełnosprawnej, która nie ukończyła 16 roku życia mającej znacznie ograniczone możliwości samodzielnego poruszania się. 
    • Ważne: Od dnia 1 lipca 2014 roku osoba niepełnosprawna zaliczona do lekkiego stopnia niepełnosprawności nie jest uprawniona do uzyskania karty parkingowej. Jeżeli jednak posiada kartę parkingową wydaną przed tą datą to jej karta zachowuje ważność do dnia określonego jako data ważności karty, nie dłużej niż do dnia 30 listopada 2014 roku.
  10. Formularze do pobrania: 
    Wzór wniosku - do pobrania poniżej

drukuj ()

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Renata Kwiatkowska
    data wytworzenia: 2023-09-19
  • opublikował: Przemysław Chmielewski
    data publikacji: 2014-07-17 15:42
  • zmodyfikował: Marzena Pietruszyńska
    ostatnia modyfikacja: 2023-10-04 14:15

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Renata Kwiatkowska
    data wytworzenia: 2023-11-20
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2023-11-23 12:29

Klauzula informacyjna o ochronie danych osobowych

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/W (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), informuję, iż: 

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności z siedzibą w Toruniu ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń, dane kontaktowe Administratora danych: tel.: 56 662 87 62, e-mail: r.kwiatkowska@powiattorunski.pl 
  2. Do kontaktów w sprawie ochrony Twoich danych osobowych został także powołany Inspektor Ochrony Danych, z którym możesz się kontaktować pod numerem tel.: 56 662 88 24 lub wysyłając e-mail na adres iod2@powiattorunski.pl 
  3. Możesz kontaktować z nami w następujący sposób: listownie (na adres Administratora), e-mailowo i telefonicznie (podane w punkcie 1 i 2).
  4. Twoje dane osobowe przetwarzane będą w celu:
    wydania karty parkingowej dla osoby niepełnosprawnej lub placówki, na podstawie obowiązku wynikającego z art. 8 ustawy Prawo o ruchu drogowym, rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 czerwca 2014 r. w sprawie wzoru oraz trybu wydawania i zwrotu kart parkingowych, rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 18 czerwca 2014 r. w sprawie rodzaju placówek uprawnionych do uzyskania karty parkingowej, rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 24 czerwca 2014 r. w sprawie wysokości opłaty za wydanie karty parkingowej oraz warunków dystrybucji blankietów kart parkingowych, oraz art. 6 ust 1 lit c, art. 9 ust. 2 lit. b RODO.
  5. Podstawą do przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) Nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  6. Odbiorcami Twoich danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
  7. Twoje dane osobowe przetwarzane będą przez okres przewidziany w przepisach dot. przechowywania i archiwizacji akt tj 50 lat. 
  8. Posiadasz prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania oraz ograniczenia przetwarzania.
  9. Przysługuje Ci skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
  10. Twoje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
  11. Twoje dane nie będą przekazane do państwa poza Unię Europejską lub do organizacji międzynarodowej.

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Renata Kwiatkowska
    data wytworzenia: 2023-09-19
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2018-05-28 13:08
  • zmodyfikował: Marzena Pietruszyńska
    ostatnia modyfikacja: 2023-10-04 14:18

Opis strony

Redaguje: Marzena Pietruszyńska, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, tel. 56 662 88 10, fax 662 88 89, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, p.109

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 31699
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2023-11-23 12:28:57

Banery

  • Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji