Biuletyn Informacji Publicznej
STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • Ankieta

Kalendarium

« poprzedni miesiąclipiec 2021» następny miesiąc
PnWtŚrCzwPtSobNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.powiattorunski.pl

Treść strony

Karta informacyjna SP-133

  1. Nazwa procedury:
    Legitymacja osób niepełnosprawnych
  2. Nazwa Wydziału:
    Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności
    87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, parter, pokój 33
    Nr telefonu: 56 662 87 62, 56 662 87 63, 56 662 87 64
  3. Podstawa prawna: 
  4. Wymagane dokumenty: 
    • wypełniony i podpisany wniosek o wydanie legitymacji osoby niepełnosprawnej,
    • aktualne zdjęcie o wymiarach 35x45 mm,
    • dokument potwierdzający tożsamość osób powyżej 18-tego roku życia do wglądu,
    • ostatnie prawomocne orzeczenie wydane przez Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności.
      Uwaga: orzeczenia prawomocne to orzeczenie wobec, którego upłynął termin do wniesienia odwołania, czyli 14 dni licząc od daty odbioru orzeczenia.
      Legitymacja nie może być wydana jeżeli złożono odwołanie.
      Dla wniosków o wydanie orzeczenia o niepełnosprawności i orzeczenia o stopniu niepełnosprawności złożonych od 01 czerwca 2017 zgodnie z nowelizacją KPA (art. 127 a) strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania. Wówczas orzeczenie staje się ostateczne i prawomocne.
  5. Opłaty: - Brak
    Opłata w wysokości 15 zł dotyczy wyłącznie wydania duplikatu legitymacji.
    Nr rachunku: 13 1090 1128 0000 0001 5139 4499
    W tytule przelewu prosimy podawać: „opłata za wydanie duplikatu legitymacji – imię i nazwisko”.
  6. Termin załatwienia sprawy:
    • 30 dni od dnia złożenia wniosku
    • Sposób załatwienia sprawy: 
      Legitymacje można odbierać osobiście w PZOON, pokój 33,
      codziennie w godzinach od 8.00 do 15.00
  7. Jednostka prowadząca sprawę:
    Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności
    87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, parter, pokój 33
    Nr telefonu: 56 662 87 62, 56 662 87 64, 56 662 87 63
  8. Tryb odwoławczy: - Brak
  9. Informacje dodatkowe:
    Osoby niepełnosprawne, które posiadają orzeczenie ustalające niepełnosprawność lub stopień niepełnosprawności przez inny Zespół, gdy zmieniły miejsce zamieszkania albo posiadają nowy dowód osobisty, zobowiązane są złożyć oświadczenie o miejscu stałego pobytu. 
    • Zmiany w sposobie wydawania legitymacji osób niepełnosprawnych
      • Od 1 września 2017 roku zmienia się wzór legitymacji osoby niepełnosprawnej.
      • Od 1 sierpnia 2017 uległy zmianie druki wniosków o wydanie legitymacji osoby niepełnosprawnej.
      • Obecnie obowiązuje jeden wzór druku dla osoby przed 16-tym i po 16-tym roku życia.
      • Legitymacje osoby niepełnosprawnej, zgodnie z wprowadzonymi zmianami, wystawia się na okres ważności orzeczenia, jednakże nie dłużej niż: 
        • 5 lat w przypadku legitymacji dokumentujących niepełnosprawność,
        • 10 lat w przypadku legitymacji dokumentującej stopień niepełnosprawności wydawanych dla osób, które nie ukończyły 60-tego roku życia.
      • W przypadku, gdy osoba niepełnosprawna posiada więcej niż jedno orzeczenie, legitymację wystawia się na podstawie ostatniego prawomocnego orzeczenia.
      • W nowych legitymacjach, dane dotyczące stopnia i rodzaju niepełnosprawności mogą zostać wpisane tylko na wniosek osoby zainteresowanej.
      • Nowe legitymacje będą wydawane w formie karty plastikowej. Produkcją blankietów legitymacji będzie zajmowała się firma zewnętrzna wyłoniona przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
      • Legitymacje dokumentujące niepełnosprawność lub stopień niepełnosprawności, wystawione przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, zachowują swoją ważność na czas w nich określony.
  10. Druki do pobrania: 
    • Wniosek o legitymację – druk wniosku do pobrania poniżej.

drukuj ()

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Ewa Trawińska
    data wytworzenia: 2017-09-12
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2017-09-13 14:10
  • zmodyfikował: Marzena Pietruszyńska
    ostatnia modyfikacja: 2023-10-04 14:30

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Ewa Trawińska
    data wytworzenia: 2022-11-29
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2022-11-30 12:35

Klauzula informacyjna o ochronie danych osobowych 

Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/W (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), informuję, iż: 

  1. Administratorem Twoich danych osobowych jest Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności z siedzibą w Toruniu ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń, dane kontaktowe Administratora danych: tel.: 56 662 87 62, e-mail: r.kwiatkowska@powiattorunski.pl 
  2. Do kontaktów w sprawie ochrony Twoich danych osobowych został także powołany Inspektor Ochrony Danych, z którym możesz się kontaktować pod numerem tel.: 56 662 88 24 lub wysyłając e-mail na adres iod2@powiattorunski.pl 
  3. Możesz kontaktować z nami w następujący sposób: listownie (na adres Administratora), e-mailowo i telefonicznie (podane w punkcie 1 i 2).
  4. Twoje dane osobowe przetwarzane będą w celu:
    wydania legitymacji dokumentującej niepełnosprawność lub stopień niepełnosprawności (LON) na podstawie obowiązku wynikającego z art. 6 ca ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, § 35 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 lipca 2003 r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności oraz art. 6 ust 1 lit c, art. 9 ust. 2 lit. b RODO.
  5. Podstawą do przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) Nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
  6. Odbiorcami Twoich danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
  7. Twoje dane osobowe przetwarzane będą przez okres przewidziany w przepisach dot. przechowywania i archiwizacji akt tj 50 lat. 
  8. Posiadasz prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania oraz ograniczenia przetwarzania.
  9. Przysługuje Ci skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
  10. Twoje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
  11. Twoje dane nie będą przekazane do państwa poza Unię Europejską lub do organizacji międzynarodowej.

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Ewa Trawińska
    data wytworzenia: 2018-05-23
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2018-05-28 13:19
  • zmodyfikował: Marzena Pietruszyńska
    ostatnia modyfikacja: 2023-10-04 14:33

Opis strony

Redaguje: Marzena Pietruszyńska, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, tel. 56 662 88 10, fax 662 88 89, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, p.109

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 27205
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2023-10-04 14:33:08

Banery

  • Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji