Biuletyn Informacji Publicznej
STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • Ankieta

Kalendarium

« poprzedni miesiącmarzec 2024» następny miesiąc
PnWtŚrCzwPtSobNd
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.powiattorunski.pl

Treść strony

Obsługa klientów Starostwa od 20 marca 2021 po wprowadzeniu dodatkowych obostrzeń

Wraz z gwałtownym wzrostem zakażeń koronawirusem i zachorowań na COVID-19 Starostwo Powiatowe w Toruniu reorganizuje sposób obsługi klientów tak, aby sprawy naszych mieszkańców były nadal załatwiane. Działamy w ścisłej współpracy ze służbami i strażami zaangażowanymi w zarządzanie kryzysowe.

Załatwianie spraw w urzędzie
Na parterze, w holu budynku Starostwa Powiatowego w Toruniu, działa biuro podawcze. Wszelkie dokumenty, wnioski i pisma składa się właśnie tam. Można je także przesłać pocztą na adres: Starostwo Powiatowe w Toruniu, ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń. Wiele spraw można także załatwić przez internet. Tutaj można znaleźć wszelkie instrukcje oraz formularze do pobrania.

Wydział Komunikacji i Transportu
1.
Rejestracja pojazdów
Wszystkie czynności dot. rejestracji pojazdów realizowane są po wcześniejszym umówieniu wizyty internetowo (http://rezerwacje.powiattorunski.pl/pol/login). Wnioski można również składać poprzez platformę epuap lub do skrzynki podawczej. Do wydziału wpuszczane będą tylko osoby umówione, których sprawa dotyczy (bez osób towarzyszących) telefon 56 662 89 22, e-mail: rejestracja@powiattorunski.pl
2. Prawa jazdy
Sprawy załatwiane na bieżąco w wydziale. Do wydziału wchodzą tylko osoby, których sprawa dotyczy (bez osób towarzyszących). Do wydziału mogą wejść jednocześnie dwie osoby do praw jazdy (ze względu na ilość stanowisk - 2) telefon 56 662 89 15, e-mail: prawajazdy@powiattorunski.pl
3. Transport, zarządzanie ruchem, SKP, diagności samochodowi
Wnioski składane do skrzynki podawczej, wizyta osobista po uprzednim ustaleniu telefonicznym z pracownikiem merytorycznym. tel. 56 662 89 11, e-mail: transport@powiattorunski.pl, e-mail do zarządzania ruchem: m.nowakowski@powiattorunski.pl
4. OSK, instruktorzy nauki jazdy
Wnioski składane do skrzynki podawczej, wizyta osobista po uprzednim ustaleniu telefonicznym z pracownikiem merytorycznym: tel. 56-662-89-22, e-mail: i.werner@powiattorunski.pl
5. kontakt z naczelnikiem wydziału
tel. 56-662-89-10, e-mail: d.gredecki@powiattorunski.pl

Wydział Architektury i Budownictwa
Przygotowane i wypełnione wnioski przyjmuje biuro podawcze na parterze budynku.
W przypadku pytań, wątpliwości związanych z procedurami i przepisami prawa budowlanego bądź zagospodarowania przestrzennego prosimy o kontakt telefoniczny, listowny bądź elektroniczny (e-mail lub za pośrednictwem platformy EPUAP).
Zawieszona jest możliwość osobistego odbioru przygotowanych rozstrzygnięć. Przygotowane dla Państwa decyzje, zgłoszenia, zaświadczenia czy postanowienia są wysyłane pocztą.
Wydział Architektury i Budownictwa
Sekretariat Wydziału: 56 662 89 30
Naczelnik Wydziału: 56 662 89 40
adres email: architektura@powiattorunski.pl

Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
Wnioski o wypisy i wyrysy z rejestru gruntów, kopie mapy ewidencyjnej, kopie mapy zasadniczej, rejestr cen i wartości nieruchomości, zgłoszenie prac geodezyjnych i kartograficznych, kopie materiału z zasobu geodezyjnego i kartograficznego należy składać elektronicznie przez Geoportal lub za pomocą platformy EPUAP. W przypadku braku takiej możliwości – pocztą. W pilnych przypadkach przygotowane i wypełnione wnioski przyjmuje biuro podawcze na parterze budynku.
Nie ma możliwości osobistego odbioru przygotowanych rozstrzygnięć. Wszelkie dokumenty (w tym dla geodetów): decyzje, zgłoszenia, zaświadczenia, postanowienia, mapy – są wysyłane pocztą.
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami
Sekretariat: 56 662 88 81, fax. 56 662 88 82
adres email: geodezja@powiattorunski.pl

Rzecznik Konsumentów
Rzecznik udziela porad konsumenckich przez Internet i telefonicznie. Godziny dyżurów oraz gotowy do wypełnienia druk wniosku dostępne są tutaj. Po wypełnieniu wniosek należy przesłać mailem lub pocztą. Rzecznik zachęca także do kontaktu telefonicznego – jak zawsze wyjaśni wątpliwości i odpowie na wszelkie pytania.
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
tel.: 56 662 88 11
adres email: konsumenci@powiattorunski.pl

Karty parkingowe i legitymacje po nowemu
Na podstawie polecenia Wojewody Kujawsko-Pomorskiego z dnia 03 kwietnia 2020 r., w związku z art. 11 ust. 1 ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczegółowych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, i innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych (Dz. U. z 2020, poz. 374) Powiatowy Zespół Orzekania o Niepełnosprawności informuje, że:
- przewodniczący Powiatowego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Toruniu będzie przyjmował i rozpatrywał wnioski o wydanie karty parkingowej przesłane pocztą bez wymogu złożenia własnoręcznego podpisu w obecności przewodniczącego lub pracownika administracyjnego w siedzibie Zespołu,
- doręczanie kart parkingowych oraz legitymacji dokumentujących niepełnosprawność albo stopień niepełnosprawności odbywa się za zwrotnym potwierdzeniem odbioru przez operatora pocztowego, po uzyskaniu zgody osób zainteresowanych (telefonicznie lub w formie pisemnej deklaracji).
Do każdego wniosku składanego korespondencyjnie należy dołączyć kserokopię dowodu osobistego wraz z aktualnym zdjęciem, dowodem dokonania opłaty za wydanie karty parkingowej w wysokości 21 zł i kserokopię orzeczenia o niepełnosprawności lub stopniu niepełnosprawności.
Jeśli nie wyrażają Państwo zgody na przesłanie korespondencyjne tychże dokumentów, należy poinformować o tym pracowników Zespołu telefonicznie: 56 662 87 63 lub 56 662 87 64 albo listownie, na adres Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności w Toruniu, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6.
Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności
tel.: 56 662 87 64, fax 56 662 87 63
adres email: e.trawinska@powiattorunski.pl

Zmiany w orzekaniu o niepełnosprawności
Odwołane wcześniej składy orzekające zbierają się i orzekają na podstawie dokumentacji.
W przypadku, gdy dokumentacja medyczna nie jest wystarczająca do oceny stanu zdrowia i wydania orzeczenia, stosowane są przepisy dotyczące uzupełnienia braków w dokumentacji medycznej, wraz z możliwością zawieszenia postępowania przez osoby ubiegające się o orzeczenie.
Wydane orzeczenia o stopniu niepełnosprawności lub o wskazaniach do ulg i uprawnień oraz pozostała korespondencja jest wysyłana do osób orzekanych za pośrednictwem poczty.

Kontakty do pozostałych wydziałów i biur Starostwa znajdziecie Państwo tutaj.

Metryka

  • [treść archiwalna]
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2020-10-13 13:38
  • zmodyfikował: Marzena Pietruszyńska
    ostatnia modyfikacja: 2021-05-20 11:33

Rejestr zmian

  • zmieniono 2021-03-22 07:33 przez Marzena Pietruszyńska: Formatowanie tekstu.
  • zmieniono 2021-03-22 07:38 przez Marzena Pietruszyńska
  • zmieniono 2021-03-22 07:39 przez Marzena Pietruszyńska
  • zmieniono 2021-05-20 11:33 przez Marzena Pietruszyńska: Formatowanie tekstu.

« wstecz

Opis strony

Redaguje: Marzena Pietruszyńska, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, tel. 56 662 88 10, fax 56 662 88 89, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, p.109

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 4309087
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2023-03-14 15:46:59

Banery

  • Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji