BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ<br>STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

  • STAROSTWO POWIATOWE »
  • Jak załatwić sprawę w Urzędzie »
  • Zawiadomienie o zbyciu pojazdu »
Redaguje: Marzena Pietruszyńska, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, tel. 56 662 88 10, fax 662 88 89, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, p.109

Karta informacyjna SP-029

  1. Nazwa procedury:
    Zawiadomienie o zbyciu pojazdu 
  2. Nazwa wydziału:
    Wydział Komunikacji i Transportu 
  3. Podstawa prawna: 
    • ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym 
    • ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej 
    • ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego 
    • rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów 
    • Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
  4. Wymagane dokumenty: 
    • formularz: Wniosek o rejestrację / wyrejestrowanie / zawiadomienia zbycia, 
    • dotychczasowy właściciel zawiadamia o zbyciu pojazdu zarejestrowanego organ rejestrujący załączając do formularza kopię dokumentu, na podstawie którego nastąpiło zbycie pojazdu: 
      • osobiście 
      • za pośrednictwem poczty 
      • lub przez platformę E-Puap, 
  5. Opłaty:
    Złożenie pełnomocnictwa lub jego odpisu, wypisu lub kopii - od każdego stosunku pełnomocnictwa - opłata skarbowa 17 zł. Opłaty skarbowej można dokonać w kasie Starostwa lub na konto Urzędu Miasta Torunia: 37 1160 2202 0000 0000 8344 0799. 
  6. Termin załatwienia sprawy:
    Niezwłocznie od daty złożenia wniosku, pod warunkiem przedłożenia wszystkich wymaganych dokumentów. 
  7. Jednostka prowadząca sprawę:
    Wydział Komunikacji i Transportu w Toruniu ul. Towarowa 4-6,
    tel. 56 662 89 22
    fax. 56 662 89 23
    e-mail: rejestracja@powiattorunski.pl
    Interesanci przyjmowani są w dni robocze w godzinach otwarcia urzędu.
    Można umówić termin wizyty na określoną godzinę za pomocą systemu rezerwacji internetowej. 
  8. Tryb odwoławczy:
    Od zawiadomienia nie służy odwołanie. 
  9. Dodatkowe informacje: 
    Uwaga – ważna informacja!
    • Właściciel pojazdu zarejestrowanego na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązany zawiadomić w terminie nieprzekraczającym 30 dni starostę o: 
      • zbyciu pojazdu; 
      • zmianie stanu faktycznego wymagającej zmiany danych zamieszczonych w dowodzie rejestracyjnym.
        Przekroczenie terminu skutkuje nałożeniem kary pieniężnej w wysokości 250 zł.
    • W przypadku zawiadomienia o zbyciu pojazdu będącego przedmiotem współwłasności, zawiadomienie może złożyć każdy ze współwłaścicieli, przedkładając pełnomocnictwo albo oświadczenie, że działa za zgodą większości współwłaścicieli. 
    • Czynności dokonuje dotychczasowy właściciel/współwłaściciel pojazdu (jeden z dotychczasowych właścicieli w przypadku, gdy jest więcej niż jeden właściciel) lub osoba przez właściciela upoważniona. 
  10. Formularze do pobrania: 
    • Wniosek o rejestrację / wyrejestrowanie / zawiadomienia zbycia - druk do pobrania poniżej.

 

Platforma e-PUAP - elektroniczne zgłoszenie

Cyfrowy Urząd - Formularz do wypełnienia

Metryka

  • Autor lub odpowiedzialny za treśćTomasz Piotrkowski
  • Data wytworzenia2013-11-18
  • OpublikowałMarzena Pietruszyńska
  • Data publikacji2002-11-30 17:40
  • Ostatnio zmodyfikowałMarzena Pietruszyńska
  • Ostatnia modyfikacja2025-05-16 11:30

Rejestr zmian

  • 1. Przypisano numer porządkowy dla karty informacyjnej.
  • 2. Zmieniono nazwę wydziału.
  • 3. Zmieniono dane teleadresowe wydziału.
  • 4. Zmieniono układ tekstu na stronie.
  • 5. Poprawiono podstawę prawną.
  • 6. Uaktualniono przepisy prawne.
  • zmieniono 2012-11-06 10:07 przez Marzena Pietruszyńska: Uaktualniono podstawę prawną /06.11.2012r./
  • zmieniono 2012-11-29 08:42 przez Marzena Pietruszyńska: Uzupełniono informację w pkt.5. /29.11.2012r./
  • zmieniono 2013-12-09 10:54 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja karty informacyjne w punktach 3. i 4.b /09.12.2013r./
  • zmieniono 2014-01-27 09:05 przez Administrator - Dorota Wróblewska
  • zmieniono 2014-02-06 13:05 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja danych teleadresowych w stopce załącznika do karty "Zawiadomienie o zbyciu pojazdu".
  • zmieniono 2014-05-28 13:36 przez Administrator - Dorota Wróblewska: zaktualizowano adres do linku
  • zmieniono 2015-02-17 11:49 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja punktu 7 Karty informacyjnej - dot. godziny przyjęć.
  • zmieniono 2015-06-03 10:16 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja informacji o opłatach w punkcie 5. karty informacyjnej.
  • zmieniono 2015-11-02 13:37 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja karty informacyjnej SP-029
  • zmieniono 2015-11-06 11:47 przez Marzena Pietruszyńska: Korekta punktu 10. karty informacyjnej
  • zmieniono 2015-11-06 11:47 przez Marzena Pietruszyńska
  • zmieniono 2015-12-10 08:14 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja podstaw prawnych karty informacyjnej.
  • zmieniono 2016-01-27 10:19 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja karty informacyjnej oraz "Zawiadomienia o zbyciu pojazdu"
  • zmieniono 2016-03-01 10:45 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja podstaw prawnych.
  • zmieniono 2017-01-09 09:49 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja podstaw prawnych.
  • zmieniono 2017-03-01 13:58 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja podstawy prawnej.
  • zmieniono 2018-03-05 13:13 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja treści karty oraz druku do pobrania.
  • zmieniono 2018-08-29 10:53 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja karty informacyjnej i wniosku.
  • zmieniono 2019-03-26 09:34 przez Marzena Pietruszyńska: Publikacja nowego wniosku do pobrania.
  • zmieniono 2019-10-10 12:43 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja karty informacyjnej.
  • zmieniono 2020-02-28 12:43 przez Marzena Pietruszyńska: ZMIANA NAZWY karty informacynej z "Zawiadomienie o zbyciu pojazdu" na "Zawiadomienie o nabyciu/zbyciu pojazdu"
  • zmieniono 2020-03-17 13:19 przez Administrator - Dorota Wróblewska: dodano usługę e-PUAP
  • zmieniono 2022-04-21 14:41 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja karty informacyjnej i wniosku o rejestrację / wyrejestrowanie / zawiadomienia zbycia / nabycia pojazdu
  • zmieniono 2022-09-26 10:41 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja numeru konta Starostwa.
  • zmieniono 2022-09-27 12:31 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja karty informacyjnej.
  • zmieniono 2023-07-20 11:26 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja karty informacyjnej w punkcie 5.
  • zmieniono 2024-06-18 14:14 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja karty informacyjnej.
  • zmieniono 2025-05-16 11:30 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja treści karty informacyjnej.
  • Wniosek o rejestrację / wyrejestrowanie / zawiadomienia zbycia / nabycia pojazdu (DOCX)
    (dodano: 2023-10-26 09:58)
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-06-02 00:17:51
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net