BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ<br>STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

  • STAROSTWO POWIATOWE »
  • Jak załatwić sprawę w Urzędzie »
  • LEGITYMACJA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH »
Redaguje: Marzena Pietruszyńska, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, tel. 56 662 88 10, fax 662 88 89, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, p.109

Karta informacyjna SP-133

  1. Nazwa procedury:
    Legitymacja osób niepełnosprawnych
  2. Nazwa Wydziału:
    Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności
    87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, parter, pokój 33
    Nr telefonu: 56 662 87 62, 56 662 87 63, 56 662 87 64
  3. Podstawa prawna: 
    • Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 lipca 2003 r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności
    • Kodeks postępowania administracyjnego
    • Ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych z dnia 27 sierpnia 1997 r.
  4. Wymagane dokumenty: 
    • wypełniony i podpisany wniosek o wydanie legitymacji osoby niepełnosprawnej,
    • aktualne zdjęcie o wymiarach 35x45 mm,
    • dokument potwierdzający tożsamość osób powyżej 18-tego roku życia do wglądu,
    • ostatnie prawomocne orzeczenie wydane przez Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności.
      Uwaga: orzeczenie prawomocne to orzeczenie wobec, którego upłynął termin do wniesienia odwołania, czyli 14 dni licząc od daty odbioru orzeczenia.
      Legitymacja nie może być wydana jeżeli złożono odwołanie.
      Dla wniosków o wydanie orzeczenia o niepełnosprawności i orzeczenia o stopniu niepełnosprawności złożonych od 01 czerwca 2017 zgodnie z nowelizacją KPA (art. 127 a) strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania. Wówczas orzeczenie staje się ostateczne i prawomocne.
  5. Opłaty: - Brak
    Opłata w wysokości 15 zł dotyczy wyłącznie wydania duplikatu legitymacji.
    Nr rachunku: 13 1090 1128 0000 0001 5139 4499
    W tytule przelewu prosimy podawać: „opłata za wydanie duplikatu legitymacji – imię i nazwisko”.
  6. Termin załatwienia sprawy: 
    • 30 dni od dnia złożenia wniosku
    • Sposób załatwienia sprawy: 
      Legitymacje można odbierać osobiście w PZOON, pokój 33
  7. Jednostka prowadząca sprawę:
    Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności
    87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, parter, pokój 33
    Nr telefonu: 56 662 87 62, 56 662 87 64, 56 662 87 63
  8. Tryb odwoławczy: - Brak
  9. Informacje dodatkowe:
    Osoby niepełnosprawne, które posiadają orzeczenie ustalające niepełnosprawność lub stopień niepełnosprawności przez inny Zespół, gdy zmieniły miejsce zamieszkania albo posiadają nowy dowód osobisty, zobowiązane są złożyć oświadczenie o miejscu stałego pobytu. 
    • Zmiany w sposobie wydawania legitymacji osób niepełnosprawnych: 
      • Od 1 września 2017 roku zmienił się wzór legitymacji osoby niepełnosprawnej.
      • Od 1 sierpnia 2017 uległy zmianie druki wniosków o wydanie legitymacji osoby niepełnosprawnej.
      • Obecnie obowiązuje jeden wzór druku dla osoby przed 16-tym i po 16-tym roku życia.
      • Legitymacje osoby niepełnosprawnej, zgodnie z wprowadzonymi zmianami, wystawia się na okres ważności orzeczenia, jednakże nie dłużej niż: 
        • 5 lat w przypadku legitymacji dokumentujących niepełnosprawność,
        • 10 lat w przypadku legitymacji dokumentującej stopień niepełnosprawności wydawanych dla osób, które nie ukończyły 60-tego roku życia.
      • W przypadku, gdy osoba niepełnosprawna posiada więcej niż jedno orzeczenie, legitymację wystawia się na podstawie ostatniego prawomocnego orzeczenia.
      • W nowych legitymacjach, dane dotyczące stopnia i rodzaju niepełnosprawności mogą zostać wpisane tylko na wniosek osoby zainteresowanej.
      • Nowe legitymacje są wydawane w formie karty plastikowej. Produkcją blankietów legitymacji  zajmuje się firma zewnętrzna wyłoniona przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
      • Legitymacje dokumentujące niepełnosprawność lub stopień niepełnosprawności, wystawione przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, zachowują swoją ważność na czas w nich określony.
  10. Druki do pobrania: 
    • Wniosek o legitymację – druk wniosku do pobrania poniżej.

Metryka

  • Autor lub odpowiedzialny za treśćRenata Kwiatkowska
  • Data wytworzenia2024-10-07
  • OpublikowałMarzena Pietruszyńska
  • Data publikacji2017-09-13 14:10
  • Ostatnio zmodyfikowałMarzena Pietruszyńska
  • Ostatnia modyfikacja2024-10-09 11:07

Rejestr zmian

  • Formatowanie tekstu.
  • zmieniono 2018-03-21 14:44 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja treści w punkcie 5. karty informacyjnej "Opłaty".
  • zmieniono 2019-03-26 11:15 przez Marzena Pietruszyńska: Publikacja klauzuli informacyjnej do pobrania.
  • zmieniono 2019-05-15 14:11 przez Marzena Pietruszyńska: Dodano linki do aktów prawnych.
  • zmieniono 2019-06-24 12:41 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja druków do pobrania.
  • zmieniono 2022-11-16 13:08 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja karty informacyjnej. Aktualizacja klauzuli RODO.
  • zmieniono 2022-11-16 14:20 przez Marzena Pietruszyńska: Formatowanie tekstu.
  • zmieniono 2023-09-26 15:34 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja treści.
  • zmieniono 2023-10-04 14:30 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja treści.
  • zmieniono 2024-10-09 11:07 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja treści karty informacyjnej.
  • Wniosek o wydanie legitymacji (LON) (PDF)
    (dodano: 2024-10-09 10:47)

Metryka

  • Autor lub odpowiedzialny za treśćAnna Celmer
  • Data wytworzenia2024-10-07
  • OpublikowałMarzena Pietruszyńska
  • Data publikacji2024-10-09 10:46
fotokod
Stronę wygenerowano: 2025-06-27 11:34:58
Przejdź do strony źródłowej »
Strona wygenerowana z systemu bip.net