BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU
- STAROSTWO POWIATOWE »
- Jak załatwić sprawę w Urzędzie »
- Rejestracja jachtu lub innej jednostki pływającej o długości do 24 m »
Redaguje: Marzena Pietruszyńska, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, tel. 56 662 88 10, fax 662 88 89, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, p.109
Karta informacyjna SP-139
- Nazwa procedury:
Rejestracja jachtu lub innej jednostki pływającej o długości do 24 m
- Nazwa Wydziału:
Wydział Środowiska
- Podstawa prawna:
- Wymagane dokumenty:
- wniosek podpisany przez właściciela lub współwłaściciela jednostki pływającej,
- jeżeli jest więcej niż jeden właściciel jednostki należy przedłożyć od każdego współwłaściciela pełnomocnictwo do działania w jego imieniu,
- dowód własności jednostki pływającej,
- dokumenty potwierdzające informacje:
- o właścicielu i współwłaścicielach oraz armatorze jednostki pływającej
- o rejestracji jednostki pływającej w innym rejestrze w kraju lub za granicą (jeśli była jednostka wcześniej zarejestrowana)
- o numerze identyfikacyjnym albo indywidualnym numerze identyfikacyjnym (INI) jednostki pływającej
- o rodzaju napędu jednostki pływającej, a w przypadku napędu mechanicznego, także o jego mocy
- o numerze seryjnym silnika
- o marce i modelu lub typie jednostki pływającej
- o podstawowych wymiarach i parametrach jednostki pływającej
- o materiale głównym, z którego zbudowany jest kadłub jednostki pływającej
- o roku budowy i producencie jednostki pływającej
- o sygnale rozpoznawczym (Call Sign) i morskim radiowym numerze identyfikacyjnym MMSI jednostki pływającej (jeśli był nadany)
- dokument stanowiącym podstawę określenia danych o maksymalnej dopuszczalnej liczbie osób na pokładzie jednostki pływającej, dopuszczalnej sile wiatru oraz znaczącej wysokości fali.
Spis dokumentów lub materiałów potwierdzających powyższe informacje znajdą państwo w rozporządzeniu Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z dnia 17 kwietnia 2020 r. w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m - §4 i §5
- Opłaty:
Rejestracja i wydanie dokumentu rejestracyjnego: 80 zł
Gotówkowo w kasie Starostwa Powiatowego w Toruniu lub bezgotówkowo na numer rachunku bankowego Powiatu Toruńskiego: 91 1090 1128 0000 0001 5139 4356.
Potwierdzenie wpłaty należy przedłożyć we wniosku.
Zgodnie z ustawą o opłacie skarbowej, opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega złożenie dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii.
- Termin załatwienia sprawy:
Bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie trzydziestu dni (w przypadku kompletnego wniosku).
- Jednostka prowadząca sprawę:
Wydział Środowiska
I piętro, pokój 158, tel. 56 662 88 56
- Tryb odwoławczy:
- Minister właściwy do spraw gospodarki morskiej - w przypadku jednostki pływającej, co do której we wniosku o rejestrację zawarto informację o zamiarze jej eksploatowania na wodach morskich albo na wodach morskich i śródlądowych.
- Minister właściwy do spraw żeglugi śródlądowej - w przypadku jednostki pływającej, co do której we wniosku o rejestrację zawarto informację o zamiarze jej eksploatowania na wodach śródlądowych.
- Dodatkowe informacje:
- Sposób załatwienia sprawy:
- Elektronicznie poprzez konto interesanta w Systemie REJA24 (kliknij).
Do internetowego złożenia wniosku niezbędne jest posiadanie elektronicznego podpisu kwalifikowanego lub profilu zaufanego.
- Wniosek w formie papierowej (formularz do pobrania poniżej) należy wypełnić i po wcześniejszym umówieniu się telefonicznie na wizytę przedłożyć w Wydziale Środowiska w pokoju 158 – I piętro, tel. 56 662 88 56.
- Obowiązkowi rejestracji podlegają:
- jacht oraz jednostka pływająca używana do amatorskiego połowu ryb, o długości większej niż 7,5 m lub napędzie mechanicznym o mocy większej niż 15 kW,
- jednostka pływająca używana do połowów rybackich,
- jednostka pływająca uprawiająca żeglugę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej o ile nie posiada innej niż polska przynależności.
Właściciel jednostki pływającej, która zgodnie z dotychczasowymi przepisami nie podlegała obowiązkowi rejestracji, ma obowiązek ją zarejestrować w terminie 17 miesięcy licząc od dnia 1 sierpnia 2020 r.
- Obowiązkowi rejestracji nie podlegają:
- jednostki pływające przeznaczone wyłącznie do regat i zawodów sportowych, posiadające klasę regatową i ważny certyfikat wydany przez polski związek sportowy albo podmiot właściwy dla państwa bandery jachtu oraz regatowe łodzie wiosłowe;
- jednostki pływające napędzane wyłącznie siłą ludzkich mięśni;
- deska surfingowa, deska z żaglem lub inna podobna jednostka pływająca.
Jednostka pływająca o długości do 24 m, która nie podlega obowiązkowi rejestracji, może być zarejestrowana na wniosek właściciela.
- Pytania i odpowiedzi FAQ
Kliknij tutaj, aby znaleźć odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m.
- Formularze do pobrania:
- Wniosek o rejestrację jednostki - druk do pobrania znajduje się poniżej
Metryka
- Autor lub odpowiedzialny za treśćMagdalena Nitka
- Data wytworzenia2022-09-08
- OpublikowałMarzena Pietruszyńska
- Data publikacji2022-09-25 00:01
Metryka
- Autor lub odpowiedzialny za treśćMagdalena Nitka
- Data wytworzenia2024-03-12
- OpublikowałMarzena Pietruszyńska
- Data publikacji2024-03-13 08:26
Stronę wygenerowano: 2025-01-15 09:56:05
Strona wygenerowana z systemu bip.net