Odnośniki
Banery
Kalendarium
Pn | Wt | Śr | Czw | Pt | Sob | Nd |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Najbliższe wydarzenia
Przejdź do: www.powiattorunski.pl
Treść strony
Powiatowy Rzecznik Konsumentów
Ewelina Lewandowska
Starostwo Powiatowe w Toruniu
ul. Towarowa 4-6
87-100 Toruń
tel. (56) 662 88 11
e-mail: konsumenci@powiattorunski.pl
Powiatowy Rzecznik Konsumentów udziela porad telefonicznie, drogą elektroniczną oraz osobiście w biurze - pok. nr 112, I piętro w siedzibie Starostwa.
Godziny przyjęć konsumentów:
- Poniedziałki od 7:30 do 14:30
- Wtorki od 7:30 do 15:30
- Środy od 7:30 do 14:30
- Czwartki od 7:30 do 15:30
- Piątki biuro nieczynne
Na wniosek konsumenta (do pobrania tutaj) Rzecznik występuje do sprzedawcy w celu rozwiązania sporu. Do wniosku należy dołączyć kserokopie wszystkich związanych ze sprawą dokumentów. Wniosek taki wraz z kopią dokumentów można złożyć osobiście w biurze, przesłać pocztą elektroniczną konsumenci@powiattorunski.pl lub listownie na adres: ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń.
Ваші права в Польщі – ПОСІБНИК ДЛЯ СПОЖИВАЧА
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz 6 innych instytucji: Europejskie Centrum Konsumenckie, Komisja Nadzoru Finansowego, Rzecznik Finansowy, Urząd Komunikacji Elektronicznej, Urząd Ochrony Danych Osobowych i Urząd Transportu Kolejowego przygotowały przydatne informacje konsumenckie dla gości z Ukrainy.
Poradnik „Twoje prawa w Polsce – VADEMECUM KONSUMENTA” dostępny na stronie www.uakonsument.uokik.gov.pl opracowany w języku ukraińskim, skupia się na podstawowych prawach konsumenckich: Ваші права в Польщі – ПОСІБНИК ДЛЯ СПОЖИВАЧА.
Zadania rzecznika
Do zadań rzecznika w szczególności należy:
- zapewnienie bezpłatnego poradnictwa konsumenckiego i informacji prawnej w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
- rzecznik może wytaczać powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępować za ich zgodą do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumentów,
- rzecznik współdziała z własciwymi miejscowo delgaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi.
Nie bądź Jeleń, weź paragon
Dowód zakupu musimy otrzymać niezależnie od miejsca sprzedaży produktu. Musi nam go wydać m.in. sprzedawca w sklepie, na bazarze, na stoisku z pamiątkami, w Internecie. Powinniśmy go otrzymać także wtedy, gdy kupujemy bilet do kina, na mecz lub różne usługi. Dowód zakupu potwierdza, co kupiliśmy, od kogo, kiedy i po jakiej cenie. Dzięki temu będziemy mogli reklamować produkty lub usługi, które okażą się niezgodne z umową, mówiąc prościej – będą wadliwe. Najłatwiejszym i najbardziej powszechnym potwierdzeniem zakupów jest paragon. Warto pamiętać, że nie tylko on może udokumentować zawartą transakcję – zgodnie z prawem podobną moc ma potwierdzenie płatności kartą, wyciąg z konta, faktura VAT, a nawet zeznania osób, które nam towarzyszyły.