Osobą dokonującą zgłoszenia może być osoba fizyczna, która zgłasza lub ujawnia publicznie informacje na temat naruszeń w miejscu pracy. Można zgłaszać informacje dotyczące zaistniałych lub prawdopodobnych naruszeń w Starostwie Powiatowym w Toruniu. Zgłoszenia może dokonać tylko osoba pracująca obecnie lub wcześniej w jednostce, osoba starająca się o pracę w tej organizacji bądź osoba związana w udokumentowanej formie z zadaniami wykonywanymi przez jednostkę. Regulamin umożliwia jawne lub poufne dokonywanie zgłoszeń i zapewnia ochronę osobom zgłaszającym naruszenia. Osoby dokonujące zgłoszenia w złej wierze bądź dokonujące zgłoszenia niepoważnego albo stanowiącego istotne nadużycie nie podlegają ochronie.
Zespół ds. zgłaszania naruszeń przyjmuje zgłoszenia od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00- 14:30 osobiście w siedzibie urzędu, w formie listownej na adres Starostwa Powiatowego, za pomocą poczty elektronicznej na adres sygnalista@powiattorunski.pl bądź telefonicznie pod nr 661 295 630, 697 783 267. Karta zgłoszenia dostępna jest tutaj.
Zarządzenie nr 47/2024 Starosty Toruńskiego z dnia 25 września 2024 roku w sprawie wdrożenia Regulaminu zgłaszania naruszeń prawa, podejmowania działań następczych oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń wewnętrznych w Starostwie Powiatowym w Toruniu
Zarządzenie nr 48/2024 Starosty Toruńskiego z dnia 25 września 2024 r. w sprawie powołania Zespołu ds. zgłaszania naruszeń prawa, podejmowania działań następczych oraz ochrony osób dokonujących zgłoszeń wewnętrznych w Starostwie Powiatowym w Toruniu