Biuletyn Informacji Publicznej
STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • Ankieta

Kalendarium

«lipiec 2021»
PnWtŚrCzwPtSobNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.powiattorunski.pl

Treść strony

KARTA INFORMACYJNA SP-133

1. Legitymacja osób niepełnosprawnych

2. Nazwa podmiotu:
Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności
87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, parter, pokój 62
Nr telefonu: 56 662 87 62, 56 662 87 64, 56 662 87 63

3. Podstawa prawna:

4. Wymagane dokumenty:
- wypełniony i podpisany wniosek,
- dla osób powyżej 16 –tego roku życia zaliczonych do stopnia niepełnosprawności,
- aktualne zdjęcie o wymiarach 35x45 mm,
- dokument potwierdzający tożsamość osób powyżej 18-tego roku życia do wglądu,
- PRAWOMOCNE orzeczenie wydane przez Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności.

Uwaga: orzeczenia prawomocne to orzeczenie wobec, którego upłynął termin do wniesienia odwołania, czyli 14 dni licząc od daty odbioru orzeczenia.
Legitymacja nie może być wydana jeżeli złożono odwołanie.
Dla wniosków o wydanie orzeczenia o niepełnosprawności i orzeczenia o stopniu niepełnosprawności złożonych od 01 czerwca 2017 zgodnie z nowelizacją KPA (art. 127 a) strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania. Wówczas orzeczenie staje się ostateczne i prawomocne.

5. Opłaty: - Brak
Opłata w wysokości 15 zł dotyczy wyłącznie wydania duplikatu legitymacji.
Nr rachunku: 92 9550 0003 2024 0201 1255 0005
W tytule przelewu prosimy podawać: „opłata za wydanie duplikatu legitymacji – imię i nazwisko”.

6. Termin załatwienia sprawy:
30 dni od dnia złożenia wniosku

  • Sposób załatwienia sprawy:
    Legitymacje można odbierać osobiście w PZOON, pokój 62,
    codziennie w godzinach od 8 do 15-tej

7. Jednostka prowadząca sprawę:
Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności
87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, parter, pokój 62
Nr telefonu: 56 662 87 62, 56 662 87 64, 56 662 87 63

8. Tryb odwoławczy: - Brak

9. Informacje dodatkowe:
Osoby niepełnosprawne, które posiadają orzeczenie ustalające niepełnosprawność lub stopień niepełnosprawności przez inny Zespół, gdy zmieniły miejsce zamieszkania albo posiadają NOWY dowód osobisty, zobowiązane są złożyć oświadczenie o miejscu stałego pobytu.

ZMIANY W SPOSOBIE WYDAWANIA LEGITYMACJI OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH:

  • Od 1 września 2017 zmienia się wzór legitymacji osoby niepełnosprawnej.
  • Od 1 sierpnia 2017 uległy zmianie druki wniosków o wydanie legitymacji osoby niepełnosprawnej.
  • Obecnie obowiązuje jeden wzór druku dla osoby przed 16-tym i po 16-tym roku życia.
  • Legitymacje osoby niepełnosprawnej, zgodnie z wprowadzonymi zmianami, wystawia się na okres ważności orzeczenia, jednakże nie dłużej niż:
    - 5 lat w przypadku legitymacji dokumentujących niepełnosprawność,
    - 10 lat w przypadku legitymacji dokumentującej stopień niepełnosprawności wydawanych dla osób, które nie ukończyły 60-tego roku życia.
    W przypadku, gdy osoba niepełnosprawna posiada więcej niż jedno orzeczenie, legitymację wystawia się na podstawie ostatniego prawomocnego orzeczenia.
  • W nowych legitymacjach, dane dotyczące stopnia i rodzaju niepełnosprawności mogą zostać wpisane tylko na wniosek osoby zainteresowanej.
  • Nowe legitymacje będą wydawane w formie karty plastikowej. Produkcją blankietów legitymacji będzie zajmowała się firma zewnętrzna wyłoniona przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
  • Legitymacje dokumentujące niepełnosprawność lub stopień niepełnosprawności, wystawione przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, zachowują swoją ważność na czas w nich określony.

10. Druki do pobrania:
Wniosek o legitymację – druk wniosku do pobrania poniżej.

drukuj ()

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Ewa Trawińska
    data wytworzenia: 2017-09-12
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2017-09-13 14:10
  • zmodyfikował: Marzena Pietruszyńska
    ostatnia modyfikacja: 2019-06-24 12:41

Rejestr zmian

  • Formatowanie tekstu.
  • zmieniono 2018-03-21 14:44 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja treści w punkcie 5. karty informacyjnej "Opłaty".
  • zmieniono 2019-03-26 11:15 przez Marzena Pietruszyńska: Publikacja klauzuli informacyjnej do pobrania.
  • zmieniono 2019-05-15 14:11 przez Marzena Pietruszyńska: Dodano linki do aktów prawnych.
  • zmieniono 2019-06-24 12:41 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja druków do pobrania.

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Ewa Trawińska
    data wytworzenia: 2018-09-10
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2018-10-12 10:56
  • zmodyfikował: Marzena Pietruszyńska
    ostatnia modyfikacja: 2019-07-26 09:15

Rejestr zmian

  • zmieniono 2019-07-26 09:15 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja treści klauzuli informacyjnej i wniosku.

« wstecz

Opis strony

Redaguje: Marzena Pietruszyńska, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, tel. 56 662 88 10, fax 662 88 89, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, p.112

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 13144
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2021-03-26 12:09

Banery

  • Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji