Informacje o przetwarzaniu danych osobowych
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/W (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), informuję, że:
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Starosta Toruński z siedzibą w Toruniu ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń, dane kontaktowe Administratora danych: tel.: 56 6628800, e-mail: starostwo@powiattorunski.pl
 - Do kontaktów w sprawie ochrony Twoich danych osobowych został także powołany Inspektor Ochrony Danych, z którym możesz się kontaktować telefonicznie pod nr: 56 662 88 88 lub wysyłając e-mail na adres: iod@powiattorunski.pl
 - Może Pani/Pan kontaktować się w następujący sposób: listownie (na adres Administratora), e-mailowo i telefonicznie (podane w punkcie 1 i 2).
 - Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego wynikającego z ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o rzeczach znalezionych, tj. prowadzenie postępowań w sprawach odbierania zawiadomień o znalezieniu rzeczy, przyjmowania i przechowywania rzeczy znalezionych oraz poszukiwania osób uprawnionych do ich odbioru.
 - Dane po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane do celów archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny do zrealizowania przepisów dotyczących archiwizowania danych obowiązujących u Administratora, tj. przez okres 5 lat od zakończenia postępowania w sprawach związanych z rzeczami znalezionymi. Za zakończenia postępowania należy uznać wydanie rzeczy osobie uprawnionej do jej odbioru lub przejście rzeczy na własność organu.
 - Osoby, których dane dotyczą, mają prawo do: 
- dostępu do swoich danych osobowych,
 - żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe,
 - żądania usunięcia danych, gdy: 
- dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane
 - dane przetwarzane są niezgodnie z prawem
 
 - żądania ograniczenia przetwarzania, gdy: 
- osoby te kwestionują prawidłowość danych
 - przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoby te sprzeciwiają się usunięciu danych
 - Administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobom, których dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
 
 
 - Ma Pani/Pan prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie jego danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
 - Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym, niezbędnym do realizacji obowiązków znalazcy oraz starosty w związku powadzeniem postępowań dot. rzeczy znalezionych.
 - Dane osobowe nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
 - Odbiorcą Pani/Pana danych osobowych będą, w przypadku żądania znaleźnego, osoby uprawnione do odbioru rzeczy lub znalazcy.
 
