Biuletyn Informacji Publicznej
STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • Ankieta

Kalendarium

« poprzedni miesiąclipiec 2021» następny miesiąc
PnWtŚrCzwPtSobNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.powiattorunski.pl

Treść strony

Karta informacyjna SP-022

  1. Nazwa procedury:
    Wymiana ustawowa prawa jazdy
  2. Nazwa Wydziału:
    Wydział Komunikacji i Transportu 
  3. Podstawa prawna:
  4. Wymagane dokumenty:
    • wniosek o wydanie prawa jazdy 
    • kolorowa fotografia o wymiarach 35x45 mm, w pozycji frontalnej (patrz: informacje dodatkowe pkt 9),
    • kserokopia posiadanego prawa jazdy,
    • badania lekarskie, jeżeli są wymagane
    • dowód uiszczenia opłaty za prawo jazdy.
      Do wglądu należy przedstawić:
    • dokument tożsamości (dowód osobisty lub paszport – oryginał),
    • cudzoziemiec dołącza kserokopię karty pobytu, wizy pobytowej lub innego dokumentu potwierdzającego posiadanie prawa pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej albo zaświadczenie, że studiuje co najmniej od 6 miesięcy (oryginał tego dokumentu do wglądu).
      Sposób dostarczenia dokumentów:
    • osobiście w urzędzie po okazaniu dokumentu tożsamości,
    • przez pełnomocnika
    • drogą elektroniczną przy pomocy elektronicznej skrzynki podawczej www.esp.pwpw.pl – o ile wnioskodawca posiada bezpieczny podpis elektroniczny weryfikowany kwalifikowanym certyfikatem lub podpis elektroniczny złożony z wykorzystaniem Profilu Zaufanego ePUAP. W przypadku złożenia wniosku drogą elektroniczną, kierowca odbiera prawo jazdy osobiście i dostarcza oryginały wymaganych dokumentów.
      Pełnomocnictwo:
    • W przypadku, gdy strona nie może się stawić osobiście w urzędzie, może wyznaczyć pełnomocnika. Pełnomocnictwo udzielane jest na piśmie.
    • Pełnomocnictwo nie podlega opłacie, jeżeli udzielone jest małżonkowi, rodzeństwu, wstępnemu lub zstępnemu.
    • Natomiast w przypadku, gdy udzielane jest osobie obcej opłata wynosi 17 zł, płatne na konto Urzędu Miasta Torunia (nr konta 37 1160 2202 0000 0000 8344 0799) lub w kasie Starostwa.
  5. Opłaty:
    Wydanie prawa jazdy – 100,00 zł
    Opłatę uiszcza się w kasie Starostwa gotówką, lub za pomocą kart płatniczych lub na konto bankowe 40 1090 1128 0000 0001 5139 4498.
    Dowód wpłaty należy dostarczyć do Wydziału Komunikacji i Transportu.
  6. Termin załatwienia sprawy:
    Termin wydania prawa jazdy: do 1 miesiąca, a w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy.
  7. Jednostka prowadząca sprawę:
    Wydział Komunikacji i Transportu
    tel. 56 662 89 15, stanowisko 9 i 10, I piętro
    Na stronie internetowej www.info-car.pl można sprawdzić czy dokument jest gotowy do odbioru w urzędzie.
  8. Tryb odwoławczy:
    Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Starosty Toruńskiego w ciągu 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
  9. Dodatkowe informacje:
    • Kolorowa fotografia o wymiarach 35 x 45 mm, wykonana na jednolitym jasnym tle, mająca dobrą ostrość oraz odwzorowująca naturalny kolor skóry, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazująca wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, i przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrząca na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami; fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku; osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami; w takim przypadku do wniosku załącza się również orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku.; osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w nakryciu głowy, o ile wizerunek twarzy jest w pełni widoczny - w takim przypadku do wniosku załącza się zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Rzeczypospolitej Polskiej.
    • Prawo jazdy może zawierać ograniczenia wynikające ze stanu zdrowia kierowcy lub możliwości prowadzenia określonego pojazdu.
    • W przypadku reklamacji błędnie wyprodukowanego prawa jazdy termin sprawy może ulec wydłużeniu.
    • Kierujący może posiadać tylko jedno ważne prawo jazdy.
    • Odbiór prawa jazdy może nastąpi przez pełnomocnika, który powinien okazać pełnomocnictwo i dokument tożsamości.
    • Prawo jazdy wydaje się uprawnionej osobie, w zależności od określonego we wniosku sposobu jego przekazania:
      1. za pośrednictwem poczty – przesyłając dokument za zwrotnym potwierdzeniem odbioru (tylko w przypadku, gdy osoba wcześniej uiściła opłatę za wydanie prawa jazdy),
      2. bezpośrednio – za pokwitowaniem odbioru dokonanym we wniosku.
    • Prawo jazdy otrzymuje osoba, której miejsce zamieszkania znajduje się na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.
  10. Formularze do pobrania:
    Uwaga! Wniosek proszę drukować dwustronnie przy ustawieniu jak najmniejszego marginesu na drukarce laserowej o minimalnej rozdzielczości 600 dpi przy zachowaniu pełnego nasycenia czerni. W przypadku wypisania wniosku na nieprawidłowo wydrukowanym formularzu konieczne jest ponowne jego złożenie na właściwym druku dostępnym w urzędzie.
    • Wniosek
    • Pełnomocnictwo
      - druki do pobrania poniżej.

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Joanna Wiśniewska
    data wytworzenia: 2018-04-23
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2018-07-26 10:27
  • zmodyfikował: Marzena Pietruszyńska
    ostatnia modyfikacja: 2023-07-20 09:37

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Dagmara Szymczak
    data wytworzenia: 2022-04-29
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2022-05-09 11:38

Złóż wniosek drogą elektroniczną za pośrednictwem ESP PiK

Metryka

  • opublikował: Administrator - Dorota Wróblewska
    data publikacji: 2014-05-23 12:43

Opis strony

Redaguje: Marzena Pietruszyńska, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, tel. 56 662 88 10, fax 662 88 89, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, p.109

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 36663
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2023-07-20 09:37:59

Banery

  • Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji