- Powiatowy Rzecznik Konsumentów realizuje zadania w zakresie ochrony praw konsumenta.
- Do zadań i uprawnień Rzecznika należy w szczególności:
- zapewnienie konsumentom bezpłatnego poradnictwa i informacji prawnej w zakresie ochrony ich interesów,
- wytaczanie w uzasadnionych przypadkach powództwa na rzecz konsumentów oraz wstępowanie, za ich zgodą, do toczącego się postępowania w sprawach o ochronę interesów konsumenta,
- składanie wniosków w sprawie stanowienia i zmiany przepisów prawa miejscowego w zakresie ochrony interesów konsumentów,
- współdziałanie z właściwymi terytorialnie delegaturami Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jednostkami Inspekcji Handlowej oraz organizacjami konsumenckimi,
- występowanie do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów,
- inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych z zadaniami powiatowego rzecznika konsumentów.
Metryka
- OpublikowałMarzena Pietruszyńska
- Data publikacji2015-02-05 08:52
- Ostatnio zmodyfikowałMarzena Pietruszyńska
- Ostatnia modyfikacja2021-11-25 10:49
Rejestr zmian
- zmieniono 2018-02-08 09:23 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja treści zgodnie z uchwałą Nr 417/2017 Zarządu Powiatu Toruńskiego z 13.12.2017r.
- zmieniono 2019-03-01 12:19 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja treści.
- zmieniono 2020-03-31 16:01 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja zadań wydziału zgodnie z Regulaminem Organizacyjnym.
- zmieniono 2020-07-01 14:26 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja treści zgodnie z obowiązujcym Regulaminem Organizacyjnym.
- zmieniono 2021-11-25 10:49 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja treści zgodnie z obowiązującym Regulaminem Organizacyjnym.