"BH" (Uchwała Nr 485/2021 ZPT 29.10.2021)
§ 32. Służba Bezpieczeństwa i Higieny Pracy - „BH”
- Służba Bezpieczeństwa i Higieny Pracy (zwana dalej „służbą bhp”) podlega bezpośrednio Staroście.
- Służbę bhp wykonuje pracownik wyznaczony przez Starostę.
- Do podstawowych zadań służby bhp należy w szczególności:
- przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bhp,
- bieżące informowanie Starosty o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,
- sporządzanie i przedstawianie Staroście, co najmniej raz w roku, okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,
- przedstawianie Staroście wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy,
- udział w opracowywaniu wewnętrznych regulaminów, instrukcji i zarządzeń dotyczących bhp,
- udział w ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy,
- udział w dokonywaniu oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą,
- współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń.
Metryka
- Treść archiwalnatak
- OpublikowałMarzena Pietruszyńska
- Data publikacji2020-03-02 12:42
- Ostatnio zmodyfikowałMarzena Pietruszyńska
- Ostatnia modyfikacja2024-12-03 11:59
Rejestr zmian
- zmieniono 2020-07-01 10:10 przez Marzena Pietruszyńska: Aktualizacja treści zgodnie z obowiązujcym Regulaminem Organizacyjnym.
- zmieniono 2024-12-03 11:59 przez Marzena Pietruszyńska