Rozdział 9 - Zasady podpisywania pism
Rozdział 9
Zasady podpisywania pism
§ 42.
- Do podpisu Starosty zastrzeżone są:
- decyzje z zakresu administracji publicznej, do wydawania których nie upoważnił pracowników urzędu,
- pisma w sprawach należących do jego właściwości,
- odpowiedzi na wystąpienia Najwyższej Izby Kontroli i prokuratury,
- decyzje w sprawach osobowych pracowników Starostwa,
- pisma w sprawach każdorazowo zastrzeżonych przez Starostę do jego podpisu,
- korespondencja kierowana do:
- Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, Marszałków Sejmu i Senatu oraz posłów i senatorów,
- Prezesa i Wiceprezesów Rady Ministrów,
- ministrów oraz kierowników urzędów centralnych,
- wojewodów,
- organów samorządów województw,
- organów innych powiatów oraz gmin.
- W czasie nieobecności Starosty, dokumenty określone w ust. 1 podpisuje Wicestarosta.
§ 43.
- Naczelnicy wydziałów oraz koordynatorzy biur:
- aprobują wstępnie pisma w sprawach zastrzeżonych dla Starosty, Członków Zarządu, Sekretarza i Skarbnika,
- podpisują pisma w sprawach nie zastrzeżonych dla osób wymienionych w pkt 1, a należących do zakresu działania wydziałów,
- podpisują pisma dot. urlopów pracowników wydziału lub biura.
- Naczelnicy wydziałów i ich zastępcy podpisują na podstawie upoważnienia Starosty decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej.
- Naczelnicy wydziałów określają rodzaje pism, do podpisywania których upoważnieni są zastępcy i inni pracownicy wydziałów.
§ 44.
- Pracownicy podpisują decyzje w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej, do załatwiania których zostali upoważnieni przez Starostę.
- Pracownicy podpisują pisma, do których zostali upoważnieni przez naczelnika wydziału.
Metryka
- Autor lub odpowiedzialny za treśćZarząd Powiatu Toruńskiego
- Data wytworzenia2024-11-27
- OpublikowałMarzena Pietruszyńska
- Data publikacji2024-12-03 12:01
- Ostatnio zmodyfikowałMarzena Pietruszyńska
- Ostatnia modyfikacja2024-12-03 12:40