Rozdział 10 - Tryb przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg, wniosków i petycji
Rozdział 10
Tryb przyjmowania, rozpatrywania i załatwiania skarg, wniosków i petycji
§ 45.
- Starosta, Wicestarosta, Członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik przyjmują obywateli w sprawach skarg i wniosków we wtorki.
- W przypadku, gdy we wtorek przypada dzień ustawowo wolny od pracy, Starosta, Wicestarosta, Członkowie Zarządu, Sekretarz i Skarbnik przyjmują obywateli w następnym dniu roboczym.
- Pozostali pracownicy przyjmują obywateli w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach pracy Starostwa.
- Informację o terminach przyjmowania w sprawach skarg i wniosków umieszcza się w widocznym miejscu w siedzibie Starostwa.
§ 46.
- Pracownik przyjmujący obywateli w ramach skarg, wniosków sporządza protokół przyjęcia zawierający:
- datę przyjęcia,
- imię, nazwisko i adres składającego,
- zwięzłe określenie sprawy,
- imię i nazwisko przyjmującego,
- podpis składającego.
- Skargi, wnioski przyjęte do protokołu ewidencjonowane są w rejestrze skarg, wniosków i petycji.
- Petycję składa się pisemnie lub za pomocą środków komunikacji elektronicznej.
Petycja złożona w formie pisemnej powinna być podpisana przez podmiot wnoszący lub przez osobę reprezentującą podmiot wnoszący, w przypadku, gdy petycję wnosi grupa podmiotów, albo wnoszącym nie jest osoba fizyczna. Petycja złożona za pomocą środków komunikacji elektronicznej może być opatrzona podpisem kwalifikowanym oraz powinna zawierać adres poczty elektronicznej podmiotu wnoszącego petycję.
§ 47.
- Skargi, wnioski i petycje obywateli podlegają rejestracji w centralnym rejestrze, który prowadzi Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, który koordynuje ich przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie.
- Zarejestrowaną skargę, wniosek lub petycję przekazuje się do załatwienia komórce organizacyjnej właściwej ze względu na przedmiot sprawy.
§ 48.
- Skargi, wnioski i petycje składane lub adresowane do Zarządu, Starosty lub Rady koordynuje Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich.
- Pozostałe skargi, wnioski rozpatrują naczelnicy wydziałów w ramach swej właściwości rzeczowej.
- Naczelnicy wydziałów lub inne osoby wyznaczone do zbadania skargi, wniosku, petycji są odpowiedzialne za:
- wszechstronne wyjaśnienia i terminowe załatwianie skarg i wniosków i petycji,
- niezwłoczne przekazywanie Wydziałowi Organizacyjnemu i Spraw Obywatelskich wyjaśnień oraz dokumentacji niezbędnej do rozpatrzenia skarg, wniosków, petycji przez ten wydział.
- Odpowiedzi na skargi i wnioski podpisują Starosta, Wicestarosta, Członkowie Zarządu lub Sekretarz.
- Odpowiedzi na petycje podpisuje Starosta.
Metryka
- Autor lub odpowiedzialny za treśćZarząd Powiatu Toruńskiego
- Data wytworzenia2024-11-27
- OpublikowałMarzena Pietruszyńska
- Data publikacji2024-12-03 12:01
- Ostatnio zmodyfikowałMarzena Pietruszyńska
- Ostatnia modyfikacja2024-12-03 12:41