Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich
ul. Towarowa 4-6
tel. (56) 662 88 09-20
pokój nr 102, 103, 109, piętro I
org@powiattorunski.pl
biurorady@powiattorunski.pl
informatyk@powiattorunski.pl
- Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich zapewnia sprawną organizację i funkcjonowanie Starostwa, organizację przyjmowania obywateli w sprawie skarg i wniosków, realizuje zadania dotyczące problematyki prawno – administracyjnej, wojskowej i nadzoru nad stowarzyszeniami oraz w zakresie spraw obywatelskich.
- W strukturze organizacyjnej Wydziału funkcjonuje - Biuro Rady zapewniające administracyjną obsługę Rady Powiatu,
- Do podstawowych zadań Biura Rady należy:
- gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady, Komisji i radnych,
- przygotowywanie materiałów na posiedzenia Rady i Komisji,
- sporządzanie protokołów z sesji Rady i posiedzeń Komisji,
- prowadzenie rejestru:
- uchwał Rady,
- wniosków i opinii Komisji,
- interpelacji i wniosków radnych,
- przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Rady, wniosków komisji i interpelacji radnych zainteresowanym kierownikom wydziałów oraz czuwanie nad terminowym ich załatwianiem,
- przedkładanie uchwał Rady organom nadzoru i do publikacji,
- udzielanie pomocy radnym w wypełnianiu obowiązków radnego.
- Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie spraw organizacyjnych i ogólnych należy w szczególności:
- obsługa administracyjna Zarządu, w tym:
- przygotowywanie materiałów i protokołowanie posiedzeń Zarządu,
- prowadzenie rejestru uchwał Zarządu,
- przekazywanie do realizacji odpisów uchwał Zarządu naczelnikom wydziałów i czuwanie nad terminowym ich załatwianiem,
- prowadzenie sekretariatu Starosty i Wicestarosty,
- prowadzenie kancelarii ogólnej Starostwa, w tym przyjmowanie, rejestracja korespondencji wpływającej do Starosty i przekazywanie jej do właściwych komórek organizacyjnych,
- prowadzenie i koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników,
- prowadzenie ewidencji oddelegowań służbowych pracowników,
- prowadzenie spraw socjalnych pracowników Urzędu,
- opracowywanie projektów regulaminu organizacyjnego i regulaminu pracy Starostwa stosownie do potrzeb i bieżących zmian w przepisach prawa,
- inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa,
- prowadzenie rejestru wydawanych upoważnień do załatwiania spraw w imieniu Starosty,
- prowadzenie rejestru upoważnień i pełnomocnictw udzielanych przez Zarząd,
- prowadzenie centralnego rejestru umów,
- opracowywanie i uzgadnianie projektów aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty, opiniowanie ich pod względem redakcyjnym,
- przekazywanie materiałów do publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko – Pomorskiego,
- prowadzenie centralnego rejestru skarg i wniosków oraz nadzór nad terminowym ich załatwianiem,
- prowadzenie zbioru bibliotecznego Starostwa,
- administrowanie wewnętrzną siecią komputerową Starostwa, w tym zapewnienie funkcjonowania systemów informatycznych oraz czuwanie nad bezpieczeństwem danych osobowych zawartych w tych systemach,
- zabezpieczenie przestrzegania prawa autorskiego przy używaniu oprogramowania informatycznego w Urzędzie,
- nadzór nad stroną internetową Powiatu i Biuletynu Informacji Publicznej,
- prowadzenie spraw administracyjnych należących do właściwości Powiatowego Rzecznika Konsumentów,
- przyjmowanie i przechowywanie oświadczeń majątkowych składanych Staroście i Przewodniczącemu Rady oraz przekazywanie ich kopii do właściwych urzędów.
- obsługa administracyjna Zarządu, w tym:
- Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie spraw obywatelskich należy w szczególności:
- nadzór nad działalnością stowarzyszeń zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Sądowym i stowarzyszeń zwykłych,
- wydawanie zezwoleń na sprowadzenie zwłok i szczątków z obcego państwa oraz prowadzenie spraw związanych z przewozem osób zmarłych lub zabitych w miejscach publicznych,
- realizacja zadań wynikających z ustawy o cmentarzach i chowaniu zmarłych,
- prowadzenie spraw związanych z realizacją zadań wynikających z ustawy o repatriacji i Karcie Polaka,
- organizowanie i przeprowadzanie kwalifikacji wojskowej,
- przyjmowanie zgłoszeń o znalezieniu rzeczy zagubionych, przechowywanie tych rzeczy oraz poszukiwanie osób uprawnionych do ich odbioru,
- wykonywanie zadań związanych z przygotowywaniem i przeprowadzeniem wyborów samorządowych.
- Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie spraw obronnych, obrony cywilnej i zarządzania kryzysowego należy w szczególności:
- w zakresie spraw obronnych:
- koordynowanie przedsięwzięć związanych z opracowaniem i aktualizacją dokumentów obronnych wynikających z „Zakresu działania Starostwa w dziedzinie obronności państwa w czasie pokoju;
- opracowanie i aktualizowanie m.in.:
- „Planu operacyjnego funkcjonowania Powiatu Toruńskiego w warunkach zewnętrznego zagrożenia bezpieczeństwa i w czasie wojny”,
- „Planu Akcji Kurierskiej Starosty Toruńskiego”,
- „Planu przygotowań publicznej i niepublicznej służby zdrowia Powiatu Toruńskiego na potrzeby obronne państwa”,
- „Regulaminu Organizacyjnego Starostwa na czas wojny”,
- koordynowanie i realizowanie przedsięwzięć planistycznych, organizacyjnych i wykonawczych związanych z zabezpieczeniem potrzeb Sił Zbrojnych RP,
- współdziałanie z przedstawicielami administracji wojskowej w zakresie planowania i realizacji zadań wsparcia świadczonych na rzecz wojsk sojuszniczych w ramach obowiązków państwa – gospodarza (HNS);
- w zakresie obrony cywilnej:
- opracowanie i aktualizowanie „Planu obrony cywilnej Powiatu Toruńskiego”,
- przeprowadzanie oceny stanu przygotowań obrony cywilnej do działania,
- organizowanie i koordynowanie szkoleń oraz ćwiczeń sił obrony cywilnej,
- organizowanie szkolenia ludności w zakresie powszechnej samoobrony,
- przygotowanie i zapewnienie działania systemu wykrywania i alarmowania oraz systemu wczesnego ostrzegania o zagrożeniach,
- planowanie, przygotowanie i koordynowanie ewakuacji ludności na wypadek zagrożenia życia, zdrowia i majątku ludności na terenie większym niż jedna gmina,
- planowanie ochrony oraz ewakuacji zabytków i dóbr kultury na wypadek zagrożenia zniszczeniem, opracowanie „Planu ochrony zabytków na terenie Powiatu Toruńskiego”,
- sprawowanie nadzoru nad przygotowaniem i zapewnieniem funkcjonowania budowli ochronnych i urządzeń specjalnych,
- nadzorowanie realizacji przedsięwzięć związanych z zapewnieniem dostaw wody dla ludności, podmiotów gospodarczych, zwierząt hodowlanych, urządzeń specjalnych oraz dla celów przeciwpożarowych,
- opiniowanie projektów aktów prawa miejscowego mających wpływ na realizację zadań obrony cywilnej;
- w zakresie zarządzania kryzysowego:
- opracowanie i aktualizowanie „Toruńskiego Planu Zarządzania Kryzysowego”,
- monitorowanie stanu bezpieczeństwa powiatu, dyspozycyjności i gotowości sił i środków ratowniczych oraz wspomagających działania ratownicze,
- wdrażanie, weryfikowanie i aktualizowanie baz danych niezbędnych do zabezpieczenia procesu koordynacji działań, realizowanych w warunkach nadzwyczajnych zagrożeń,
- opracowywanie materiałów analityczno-sprawozdawczych z zakresu przygotowania, organizacji i realizacji przedsięwzięć w warunkach nadzwyczajnych zagrożeń,
- wdrażanie i utrzymywanie w gotowości systemów techniczno-informatycznych wspomagających proces podejmowania decyzji, monitorowania zagrożeń oraz powiadamiania i alarmowania ludności.
- w zakresie spraw obronnych:
- Do podstawowych zadań Wydziału w zakresie spraw administracyjno-gospodarczych należy w szczególności:
- prowadzenie spraw oraz nadzór nad przestrzeganiem w Starostwie przepisów ochrony przeciwpożarowej,
- zabezpieczenie mienia Starostwa i ochrony pomieszczeń,
- administrowanie budynkiem Starostwa,
- prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym, konserwacją sprzętu i wyposażeniem w Starostwie,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych i przedmiotów nietrwałych,
- gospodarowanie drukami i formularzami,
- gospodarowanie taborem samochodowym,
- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczeniem mienia powiatu,
- prowadzenie spraw związanych z utrzymaniem czystości i porządku w pomieszczeniach Starostwa oraz innych zadań z zakresu obsługi gospodarczej.
Metryka
- OpublikowałMarzena Pietruszyńska
- Data publikacji2015-02-05 08:42
- Ostatnio zmodyfikowałMarzena Pietruszyńska
- Ostatnia modyfikacja2021-11-25 10:27
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
w Wydziale Organizacyjnym i Spraw Obywatelskich
obowiązuje od 25 maja 2018 roku
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/W (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), informuję, iż:
- Administratorem Twoich danych osobowych jest Starosta Toruński z siedzibą w Toruniu ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń, dane kontaktowe Administratora danych: tel.: 56 6628800 , e-mail: starostwo@powiattorunski.pl
- Do kontaktów w sprawie ochrony Twoich danych osobowych został także powołany Inspektor Ochrony Danych, z którym możesz się kontaktować telefonicznie pod nr: 56 662 88 88 lub wysyłając e-mail na adres: iod@powiattorunski.pl
- Możesz kontaktować się z nami w następujący sposób: listownie (na adres Administratora), e-mailowo i telefonicznie (podane w punkcie 1 i 2).
- Twoje dane osobowe przetwarzane będą w celu wypełnienia obowiązków Starosty Toruńskiego wynikających z przepisów prawa:
- ustawy z dnia 5 czerwca 1998 r. o samorządzie powiatowym,
- ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego,
- rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków,
- ustawy z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach,
- ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe,
- rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych,
- ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej,
- rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 18 stycznia 2007 r. w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej,
- ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne,
- rozporządzenia Ministra Cyfryzacji z dnia 5 października 2016 r. w sprawie profilu zaufanego elektronicznej platformy usług administracji publicznej,
- ustawy z dnia 7 kwietnia 1989 r. Prawo o stowarzyszeniach,
- rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 2 maja 2016 r. w sprawie prowadzenia ewidencji stowarzyszeń zwykłych, jej wzoru oraz szczegółowej treści wpisów,
- ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. Kodeks wyborczy,
- ustawa z dnia 20 lipca 2000 r. o ogłaszaniu aktów normatywnych i niektórych innych aktów prawnych,
- ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. – Prawo zamówień publicznych,
- ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
- Podanie Twoich danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
- Odbiorcami Twoich danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
- Twoje dane osobowe przetwarzane będą przez okres wskazany w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych ( Dz. U. 2011, Nr 14, poz. 67 zm.: Dz. U. z 2011 r. Nr 27, poz. 140) a następnie zostaną usunięte.
- Posiadasz prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania oraz ograniczenia przetwarzania.
- Przysługuje Ci skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
- Twoje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
Metryka
- Autor lub odpowiedzialny za treśćInspektor Ochrony Danych
- Data wytworzenia2018-05-25
- OpublikowałPrzemysław Chmielewski
- Data publikacji2018-05-25 11:29
- Ostatnio zmodyfikowałMarzena Pietruszyńska
- Ostatnia modyfikacja2024-10-03 13:53