Wydział Finansowy
ul. Towarowa 4-6
tel. (56) 662 88 30 do 37
pokój nr 203, 204, 205, piętro II
- Wydział Finansowy prowadzi sprawy związane z opracowywaniem projektu budżetu powiatu, zapewnia obsługę finansowo – księgową Starostwa, organizuje i nadzoruje prawidłowość prowadzenia rachunkowości przez jednostki organizacyjne powiatu, sporządza sprawozdania z realizacji zadań budżetowych.
- Do podstawowych zadań Wydziału należy w szczególności:
- opracowywanie projektu budżetu powiatu oraz dokonywanie analiz wykonywania budżetu,
- nadzorowanie prawidłowości opracowywania i zatwierdzania planów finansowych jednostek powiatowych,
- windykacja należności budżetowych Starostwa i Skarbu Państwa,
- sporządzanie sprawozdań finansowych z wykonania budżetu,
- prowadzenie rachunkowości budżetu powiatu oraz gospodarki finansowej powiatu zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami,
- prowadzenie sprawozdawczości i ocena realizacji wykorzystania przydzielonych środków,
- prowadzenie dokumentacji płacowej i świadczeń z ubezpieczenia społecznego,
- prowadzenie obsługi kasowej Starostwa,
- gospodarowanie środkami finansowymi Funduszu Rehabilitacyjnego Osób Niepełnosprawnych,
- prowadzenie rozrachunków z tyt. należności Skarbu Państwa tj. opłaty z tyt. wieczystego użytkowania i trwałego zarządu nieruchomości,
- współdziałanie z bankami i organami skarbowymi,
- opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia rachunkowości,
- przygotowywanie zasad prowadzenia i rozliczanie inwentaryzacji,
- obsługa finansowo – księgowa budżetu powiatu i Starostwa.
Metryka
- OpublikowałMarzena Pietruszyńska
- Data publikacji2015-02-05 08:45
- Ostatnio zmodyfikowałMarzena Pietruszyńska
- Ostatnia modyfikacja2021-11-25 10:35
Informacja o przetwarzaniu danych osobowych
w Wydziale Finansowym
obowiązuje od 25 maja 2018 roku
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/W (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), informuję, iż:
- Administratorem Twoich danych osobowych jest Starosta Toruński z siedzibą w Toruniu ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń, dane kontaktowe Administratora danych: tel.: 56 6628800, e-mail: starostwo@powiattorunski.pl
- Do kontaktów w sprawie ochrony Twoich danych osobowych został także powołany Inspektor Ochrony Danych, z którym możesz się kontaktować telefonicznie pod nr: 56 6628888 lub wysyłając e-mail na adres: iod@powiattorunski.pl
- Możesz kontaktować się z nami w następujący sposób: listownie (na adres Administratora), e-mailowo i telefonicznie (podane w punkcie 1 i 2).
- Twoje dane osobowe przetwarzane będą w celu wypełnienia obowiązków Starosty Toruńskiego wynikających z przepisów prawa:
- ustawa o rachunkowości,
- ustawa ordynacja podatkowa,
- ustawa o finansach publicznych,
- ustawa o dochodach jednostek samorządu terytorialnego,
- ustawa o samorządzie powiatowym
- ustawa o pracownikach samorządowych,
- ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych,
- ustawa o systemie ubezpieczeń społecznych,
- ustawa o świadczeniach pieniężnych z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa,
- ustawa o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych,
- ustawa o emeryturach i rentach z Funduszu Ubezpieczeń Społecznych,
- ustawa o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
- Kodeks cywilny,
- ustawa o ubezpieczeniu społecznym z tytułu wypadków przy pracy i chorób zawodowych,
- ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
- ustawa o opłacie skarbowej,
- ustawa o podatku od towarów i usług,
- ustawa o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
- ustawa o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych,
- ustawa o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej,
- rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie przekazywania sprawozdań o udzielonej pomocy publicznej i informacji o nieudzieleniu takiej pomocy z wykorzystaniem aplikacji SHRIMP,
- ustawa o przejrzystości stosunków finansowych pomiędzy organami publicznymi a przedsiębiorcami publicznymi oraz o przejrzystości finansowej niektórych przedsiębiorców.
- Podanie Twoich danych osobowych jest wymogiem ustawowym.
- Odbiorcami Twoich danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
- Twoje dane osobowe przetwarzane będą przez okres wskazany w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych ( Dz. U. 2011, Nr 14, poz. 67 zm.: Dz. U. z 2011 r. Nr 27, poz. 140) a następnie zostaną usunięte.
- Posiadasz prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania oraz ograniczenia przetwarzania.
- Przysługuje Ci skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
- Twoje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
Metryka
- Autor lub odpowiedzialny za treśćInspektor Ochrony Danych
- Data wytworzenia2018-05-25
- OpublikowałMarzena Pietruszyńska
- Data publikacji2018-05-28 09:47
- Ostatnio zmodyfikowałMarzena Pietruszyńska
- Ostatnia modyfikacja2024-10-09 14:30