Karta informacyjna SP-034
- Nazwa procedury:
Wymiana tablic rejestracyjnych oraz wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej - Nazwa wydziału:
Wydział Komunikacji i Transportu - Podstawa prawna:
- ustawa z dnia 20 czerwca 1997r. Prawo o ruchu drogowym
- ustawa z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego
- rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie rejestracji i oznaczania pojazdów, wymagań dla tablic rejestracyjnych oraz wzorów innych dokumentów związanych z rejestracją pojazdów
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 31 sierpnia 2022 r. w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
- Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 4 sierpnia 2022 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego i zalegalizowanych tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz ich wtórników
- Wymagane dokumenty:
Wniosek o wymianę tablic rejestracyjnych lub wydanie wtórnika tablicy- Właściciel pojazdu jest obowiązany niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia stwierdzenia utraty albo zniszczenia tablic (tablicy) rejestracyjnych, złożyć do organu rejestrującego wniosek o wydanie wtórnika tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz:
- złożyć oświadczenie o utracie tablic (tablicy) rejestracyjnych – w przypadku ich utraty
- oddać zniszczone tablice (tablicę) rejestracyjne – w przypadku ich zniszczenia
- W przypadku zamówienia przez właściciela pojazdu dodatkowej tablicy służącej do oznaczania bagażnika, o tym samym numerze rejestracyjnym co numer rejestracyjny pojazdu samochodowego organ rejestrujący wydaje dodatkową tablicę rejestracyjną po przedstawieniu dotychczasowego dowodu rejestracyjnego,
- W przypadku kradzieży, zgubienia albo zniszczenia dodatkowej tablicy rejestracyjnej, na wniosek właściciela pojazdu, stosuje się przepisy dotyczące wtórnika tablicy rejestracyjnej
- Właściciel pojazdu jest obowiązany niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 30 dni od dnia stwierdzenia utraty albo zniszczenia tablic (tablicy) rejestracyjnych, złożyć do organu rejestrującego wniosek o wydanie wtórnika tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz:
- Opłaty:
Złożenie pełnomocnictwa lub jego odpisu, wypisu lub kopii - od każdego stosunku pełnomocnictwa - opłata skarbowa 17 zł.
Opłaty skarbowej można dokonać w kasie Starostwa lub na konto Urzędu Miasta Torunia: 37 1160 2202 0000 0000 8344 0799.- Wykaz wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz karty pojazdu:
- dowód rejestracyjny.......................................................................54,00 zł
- komplet znaków legalizacyjnych...................................................12,50 zł
- pozwolenie czasowe z urzędu........................................................13,50 zł
- pozwolenie czasowe na wniosek....................................................18,50 zł
- komplet nalepek na tablice tymczasowe........................................12,50 zł
- Za wydanie tablic rejestracyjnych pobiera się następujące opłaty:
- samochodowe.................................................................................80,00 zł
- motocyklowe..................................................................................40,00 zł
- motorowerowe................................................................................30,00 zł
- tablica (przyczepa, naczepa) ............................................................40,00 zł
- indywidualne samochodowe........................................................1.000,00 zł
- indywidualne motocyklowe............................................................500,00 zł
- zabytkowe samochodowe...............................................................100,00 zł
- zabytkowe motocyklowe...................................................................50,00 zł
- Za wydanie tablic tymczasowych z urzędu lub na wniosek właściciela:
- samochodowe....................................................................................30,00 zł
- motocyklowe.....................................................................................12,00 zł
- motorowerowe...................................................................................12,00 zł
- 1 tablica (przyczepa, naczepa)...........................................................15,00 zł
- Za wydanie tablic tymczasowych na wywóz pojazdu za granicę:
- samochodowe.....................................................................................80,00 zł
- motocyklowe.......................................................................................40,00 zł
- motorowerowe....................................................................................30,00 zł
- 1 tablica (przyczepa, naczepa)............................................................40,00 zł
Wpłaty za rejestrację można dokonać w kasie Starostwa Powiatowego w Toruniu lub na konto Starostwa Powiatowego w Toruniu: 40 1090 1128 0000 0001 5139 4498.
- Wykaz wysokości opłat za wydanie dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, tablic (tablicy) rejestracyjnych oraz karty pojazdu:
- Termin załatwienia sprawy:
Niezwłocznie od daty złożenia wniosku, pod warunkiem przedłożenia wszystkich wymaganych dokumentów. - Jednostka prowadząca sprawę:
Wydział Komunikacji i Transportu Starostwa Powiatowego w Toruniu
ul. Towarowa 4-6,
tel. 56 662 89 20,22
fax 56 662 89 23
e-mail: rejestracja@powiattorunski.pl
Interesanci przyjmowani są w dni robocze w godzinach otwarcia urzędu.
Należy umówić termin wizyty na określoną godzinę za pomocą systemu rezerwacji internetowej dostępnej tutaj. - Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się od Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Starosty Toruńskiego w terminie 14 dni od daty doręczenia stronie decyzji. - Dodatkowe informacje:
- Wszystkie czynności związane z rejestracją pojazdów, zmianami zapisów w dowodzie rejestracyjnym oraz odbiorem zatrzymanego dowodu rejestracyjnego lub pozwolenia czasowego dokonuje właściciel - współwłaściciele pojazdu lub osoba upoważniona przez właściciela - współwłaściciel.
- Właściciel - osoba fizyczna przedkłada przy rejestracji dowód osobisty z wpisanym numerem PESEL. W przypadku braku dowodu - aktualne zaświadczenie z ewidencji ludności o stałym meldunku wraz z numerem PESEL oraz dokument ze zdjęciem np. paszport, prawo jazdy itp.
- Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą na podstawie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej znajdującego się w urzędzie gminy, może zarejestrować pojazd jedynie na nazwisko właściciela lub właścicieli (tak jak osoba fizyczna).
- W przypadku braku danych dotyczących pojazdu organ rejestrujący ma prawo wymagać przedstawienia zaświadczenia o przeprowadzonym dodatkowym badaniu technicznym, w którym ustalone będą brakujące dane. - Prawo o ruchu drogowym
- Jeżeli za właściciela pojazdu sprawę załatwia inna osoba powinna mieć upoważnienie pisemne
- Jeżeli natomiast właścicielem pojazdu jest osoba prawna to sprawę załatwia osoba(y) upoważniona do reprezentowania tej osoby prawnej na podstawie dokumentów danej osoby prawnej (np. KRS-u) lub inna osoba pisemnie przez nią upoważniona
- W przypadku, gdy tablica, której wtórnik jest wyrabiany posiada na niebieskim pasku flagę polską zamawiane są dwie tablice z flagą unijną.
- Formularze do pobrania:
- Wniosek o wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej
- Wniosek o wydanie dodatkowej tablicy
- druki do pobrania poniżej.
Metryka
- Autor lub odpowiedzialny za treśćTomasz Piotrkowski
- Data wytworzenia2018-04-23
- OpublikowałMarzena Pietruszyńska
- Data publikacji2018-08-29 14:18
- Ostatnio zmodyfikowałMarzena Pietruszyńska
- Ostatnia modyfikacja2023-07-20 11:36
- Wniosek o wydanie dodatkowej tablicy (DOCX)(dodano: 2023-10-26 12:15)
- Wniosek o wydanie wtórnika tablicy rejestracyjnej (DOCX)(dodano: 2023-10-26 12:16)