Biuletyn Informacji Publicznej
STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • Ankieta

Kalendarium

«lipiec 2021»
PnWtŚrCzwPtSobNd
1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.powiattorunski.pl

Treść strony

Karta informacyjna SP-110

  1. Nazwa procedury:
    Wydanie pozwolenia do kierowania tramwajem
  2. Nazwa Wydziału:
    Komunikacja i Transport
  3. Podstawa prawna:
  4. Wymagane dokumenty:
    W celu wydania po raz pierwszy pozwolenia należy złożyć wniosek o wydanie Profilu Kandydata na Kierowcę:
    • orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami wystawione przez lekarza uprawnionego do badania kierowców i orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania tramwajem,
    • kolorowa fotografia o wymiarach 35 x 45 mm, wykonana na jednolitym jasnym tle, mająca dobrą ostrość oraz odwzorowująca naturalny kolor skóry, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazująca wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, i przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrząca na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami; fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku; osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami; w takim przypadku do wniosku załącza się również orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku.; osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w nakryciu głowy, o ile wizerunek twarzy jest w pełni widoczny - w takim przypadku do wniosku załącza się zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Rzeczypospolitej Polskiej.
    • po uzyskaniu pozytywnego wyniku egzaminu- dowód uiszczenia opłaty za wydanie pozwolenia
      Zmiana danych umieszczonych w posiadanym pozwoleniu (zmiana nazwiska, adresu, terminu ważności):
    • wniosek o wymianę pozwolenia do kierowania tramwajem
    • orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami wystawione przez lekarza uprawnionego do badania kierowców i orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania tramwajem,
    • dowód uiszczenia opłaty za wydanie pozwolenia
    • kolorowa fotografia o wymiarach 35 x 45 mm, wykonana na jednolitym jasnym tle, mająca dobrą ostrość oraz odwzorowująca naturalny kolor skóry, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazująca wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, i przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrząca na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami; fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku; osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami; w takim przypadku do wniosku załącza się również orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku.; osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w nakryciu głowy, o ile wizerunek twarzy jest w pełni widoczny - w takim przypadku do wniosku załącza się zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Rzeczypospolitej Polskiej.
      Wtórnik pozwolenia:
    • wniosek o wydanie wtórnika pozwolenia do kierowania tramwajem
    • dowód uiszczenia opłaty za wydanie pozwolenia ,
    • kolorowa fotografia o wymiarach 35 x 45 mm, wykonana na jednolitym jasnym tle, mająca dobrą ostrość oraz odwzorowująca naturalny kolor skóry, obejmująca wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70-80% fotografii, pokazująca wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, i przedstawiająca osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrząca na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami; fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku; osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami; w takim przypadku do wniosku załącza się również orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku.; osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w nakryciu głowy, o ile wizerunek twarzy jest w pełni widoczny - w takim przypadku do wniosku załącza się zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Rzeczypospolitej Polskiej
      Do wglądu:
    • Dowód osobisty lub inny aktualny dokument ze zdjęciem oraz zaświadczenie z potwierdzeniem o zameldowaniu.
  5. Opłaty:
    Wydanie pozwolenia do kierowania tramwajem 30,00 zł + 0,50 zł opłata ewidencyjna.
    Opłatę uiszcza się:
    • w kasie Starostwa gotówką, lub za pomocą kart płatniczych,
    • na konto bankowe 76 9550 0003 2024 0201 1255 0002.
      Dowód wpłaty należy dostarczyć do Wydziału Komunikacji i Transportu.
  6. Termin załatwienia sprawy:
    Od momentu uzupełnienia wszelkich braków formalnych i uiszczenia opłaty – termin do 2 dni roboczych.
    Wyprodukowane pozwolenie wydaje się uprawnionej osobie, w zależności od określonego w podaniu sposobu przekazania:
    - bezpośrednio za pokwitowaniem (należy zwrócić dotychczasowe pozwolenie w celu unieważnienia),
    - za pośrednictwem poczty w terminie 2 dni od dnia wyprodukowania dokumentu.
  7. Jednostka prowadząca sprawę:
    Wydział Komunikacji i Transportu
    tel. 56 662 89 15, stanowisko 9 i 10, I piętro
  8. Tryb odwoławczy:
    Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Starosty Toruńskiego w ciągu 14 dni od dnia doręczenia decyzji.
  9. Dodatkowe informacje:
    -brak-
  10. Formularze do pobrania:
    Wzór wniosku na wydawanie uprawnień do kierowania pojazdami nie jest zamieszczony w internecie, gdyż nie może on być drukowany na zwykłym papierze. Oryginalne wnioski produkuje wyłącznie Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych w Warszawie, która je dostarcza do Wydziału Komunikacji, gdzie są wydawane zainteresowanym.

drukuj ()

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Joanna Wiśniewska
    data wytworzenia: 2018-04-23
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2018-07-26 10:19

Złóż wniosek drogą elektroniczną za pośrednictwem ESP PiK

Metryka

  • opublikował: Administrator - Dorota Wróblewska
    data publikacji: 2014-05-23 12:43

Opis strony

Redaguje: Marzena Pietruszyńska, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, tel. 56 662 88 10, fax 662 88 89, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, p.112

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 10312
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2021-03-26 11:29

Banery

  • Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji