Karta informacyjna SP-085
- Nazwa procedury:
Zezwolenie na usunięcie drzew i krzewów (*)
(*) tylko dla terenów nieruchomości, których posiadaczem jest Gmina - Nazwa Wydziału:
Wydział Środowiska - Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody - art. 83, 90
- Wymagane dokumenty:
- Wniosek o wydanie zezwolenia, zawierający dane wyszczególnione w art. 83b. 1 ww. ustawy (według załączonego wzoru- do pobrania).
- Załączniki:
- Oświadczenie o posiadanym tytule prawnym władania nieruchomością (*);
- Zgoda właściciela nieruchomości - gdy posiadacz nieruchomości nie jest jej właścicielem (*);
- Nazwę gatunku drzewa lub krzewu
- Obwód pnia drzewa mierzony na wysokości 130 cm, a w przypadku gdy na tej wysokości drzewo:
- posiada kilka pni - obwód każdego z tych pni,
- nie posiada pnia - obwód pnia bezpośrednio poniżej korony drzewa
- Wielkość powierzchni, z której zostanie usunięty krzew
- Miejsce, przyczynę, termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu
- Rysunek, mapę albo wykonany przez projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane projekt zagospodarowania działki lub terenu w przypadku realizacji inwestycji, dla której jest on wymagany zgodnie z ustawą z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane – określające usytuowanie drzewa lub krzewu w odniesieniu do granic nieruchomości i obiektów budowlanych istniejących lub projektowanych na tej nieruchomości;
- Projekt planu:
- nasadzeń zastępczych, rozumianych jako posadzenie drzew lub krzewów, w liczbie nie mniejszej niż liczba usuwanych drzew lub o powierzchni nie mniejszej niż powierzchnia usuwanych krzewów, stanowiących kompensację przyrodniczą za usuwane drzewa i krzewy,
- przesadzenia drzewa lub krzewu,
- jeżeli są planowane, wykonany w formie rysunku, mapy lub projektu zagospodarowania działki lub terenu, oraz informację o liczbie, gatunku lub odmianie drzew lub krzewów oraz miejscu i planowanym terminie ich wykonania;
- Zezwolenie w stosunku do gatunków chronionych na czynności podlegające zakazom określonym w art. 51 ust. 1 pkt 1–4 i 10 oraz w art. 52 ust. 1 pkt 1, 3, 7, 8, 12, 13 i 15, jeżeli zostało wydane.
- Dokumentacja fotograficzna (mile widziana);
(*) Oświadczenia składa się pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań.
- Opłaty:
Brak opłat za złożenie wniosku i wydanie zezwolenia - Termin załatwienia sprawy:
- w ciągu miesiąca,
- w sprawach szczególnie skomplikowanych- do 2 miesięcy
- Jednostka prowadząca sprawę:
Wydział Środowiska
I piętro, pokój 158, tel. 56 662-88-79 - Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu ul. Targowa 13/15, za pośrednictwem Starosty Toruńskiego, w terminie czternastu dni od dnia jej doręczenia - Dodatkowe informacje:
- Starosta wydaje decyzję na usuniecie drzewa lub krzewu, tylko w odniesieniu do nieruchomości będących własnością gminy (art. 90 ustawy o ochronie przyrody).
Wyjątek: Zezwolenie na usunięcie drzewa lub krzewu z terenu nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków wydaje wojewódzki konserwator zabytków (art. 83a pkt 1 ustawy z dnia 16.04.2004r. o ochronie przyrody). - Przed wydaniem decyzji - wizja w terenie
- Uwarunkowania prawne wydawanych zezwoleń (wybrane)
- Starosta wydaje decyzję na usuniecie drzewa lub krzewu, tylko w odniesieniu do nieruchomości będących własnością gminy (art. 90 ustawy o ochronie przyrody).
- Formularze do pobrania:
- druk Wniosku o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów do pobrania poniżej.
Metryka
- Autor lub odpowiedzialny za treśćŁukasz Ziemkiewicz
- Data wytworzenia2018-07-24
- OpublikowałMarzena Pietruszyńska
- Data publikacji2018-09-28 11:36
- Ostatnio zmodyfikowałMarzena Pietruszyńska
- Ostatnia modyfikacja2022-11-16 09:13
- Wniosek o wydanie zezwolenia na usunięcie drzew/krzewów (DOCX)(dodano: 2024-10-16 14:36)
Metryka
- Autor lub odpowiedzialny za treśćŁukasz Ziemkiewicz
- Data wytworzenia2024-10-08
- OpublikowałMarzena Pietruszyńska
- Data publikacji2024-10-16 14:35