Karta informacyjna SP-133
- Nazwa procedury:
Legitymacja osób niepełnosprawnych - Nazwa Wydziału:
Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności
87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, parter, pokój 33
Nr telefonu: 56 662 87 62, 56 662 87 63, 56 662 87 64 - Podstawa prawna:
- Rozporządzenie Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 lipca 2003 r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności
- Kodeks postępowania administracyjnego
- Ustawa o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych z dnia 27 sierpnia 1997 r.
- Wymagane dokumenty:
- wypełniony i podpisany wniosek o wydanie legitymacji osoby niepełnosprawnej,
- aktualne zdjęcie o wymiarach 35x45 mm,
- dokument potwierdzający tożsamość osób powyżej 18-tego roku życia do wglądu,
- ostatnie prawomocne orzeczenie wydane przez Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności.
Uwaga: orzeczenie prawomocne to orzeczenie wobec, którego upłynął termin do wniesienia odwołania, czyli 14 dni licząc od daty odbioru orzeczenia.
Legitymacja nie może być wydana jeżeli złożono odwołanie.
Dla wniosków o wydanie orzeczenia o niepełnosprawności i orzeczenia o stopniu niepełnosprawności złożonych od 01 czerwca 2017 zgodnie z nowelizacją KPA (art. 127 a) strona może zrzec się prawa do wniesienia odwołania. Wówczas orzeczenie staje się ostateczne i prawomocne.
- Opłaty: - Brak
Opłata w wysokości 15 zł dotyczy wyłącznie wydania duplikatu legitymacji.
Nr rachunku: 13 1090 1128 0000 0001 5139 4499
W tytule przelewu prosimy podawać: „opłata za wydanie duplikatu legitymacji – imię i nazwisko”. - Termin załatwienia sprawy:
- 30 dni od dnia złożenia wniosku
- Sposób załatwienia sprawy:
Legitymacje można odbierać osobiście w PZOON, pokój 33
- Jednostka prowadząca sprawę:
Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności
87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, parter, pokój 33
Nr telefonu: 56 662 87 62, 56 662 87 64, 56 662 87 63 - Tryb odwoławczy: - Brak
- Informacje dodatkowe:
Osoby niepełnosprawne, które posiadają orzeczenie ustalające niepełnosprawność lub stopień niepełnosprawności przez inny Zespół, gdy zmieniły miejsce zamieszkania albo posiadają nowy dowód osobisty, zobowiązane są złożyć oświadczenie o miejscu stałego pobytu.- Zmiany w sposobie wydawania legitymacji osób niepełnosprawnych:
- Od 1 września 2017 roku zmienił się wzór legitymacji osoby niepełnosprawnej.
- Od 1 sierpnia 2017 uległy zmianie druki wniosków o wydanie legitymacji osoby niepełnosprawnej.
- Obecnie obowiązuje jeden wzór druku dla osoby przed 16-tym i po 16-tym roku życia.
- Legitymacje osoby niepełnosprawnej, zgodnie z wprowadzonymi zmianami, wystawia się na okres ważności orzeczenia, jednakże nie dłużej niż:
- 5 lat w przypadku legitymacji dokumentujących niepełnosprawność,
- 10 lat w przypadku legitymacji dokumentującej stopień niepełnosprawności wydawanych dla osób, które nie ukończyły 60-tego roku życia.
- W przypadku, gdy osoba niepełnosprawna posiada więcej niż jedno orzeczenie, legitymację wystawia się na podstawie ostatniego prawomocnego orzeczenia.
- W nowych legitymacjach, dane dotyczące stopnia i rodzaju niepełnosprawności mogą zostać wpisane tylko na wniosek osoby zainteresowanej.
- Nowe legitymacje są wydawane w formie karty plastikowej. Produkcją blankietów legitymacji zajmuje się firma zewnętrzna wyłoniona przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej.
- Legitymacje dokumentujące niepełnosprawność lub stopień niepełnosprawności, wystawione przed dniem wejścia w życie rozporządzenia, zachowują swoją ważność na czas w nich określony.
- Zmiany w sposobie wydawania legitymacji osób niepełnosprawnych:
- Druki do pobrania:
- Wniosek o legitymację – druk wniosku do pobrania poniżej.
Metryka
- Autor lub odpowiedzialny za treśćRenata Kwiatkowska
- Data wytworzenia2024-10-07
- OpublikowałMarzena Pietruszyńska
- Data publikacji2017-09-13 14:10
- Ostatnio zmodyfikowałMarzena Pietruszyńska
- Ostatnia modyfikacja2024-10-09 11:07
- Wniosek o wydanie legitymacji (LON) (PDF)(dodano: 2024-10-09 10:47)
Metryka
- Autor lub odpowiedzialny za treśćAnna Celmer
- Data wytworzenia2024-10-07
- OpublikowałMarzena Pietruszyńska
- Data publikacji2024-10-09 10:46
Klauzula informacyjna o ochronie danych osobowych
Na podstawie art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/W (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), informuję, iż:
- Administratorem Twoich danych osobowych jest Powiatowy Zespół ds. Orzekania o Niepełnosprawności z siedzibą w Toruniu ul. Towarowa 4-6, 87-100 Toruń, dane kontaktowe Administratora danych: tel.: 56 662 87 62, e-mail: r.kwiatkowska@powiattorunski.pl
- Do kontaktów w sprawie ochrony Twoich danych osobowych został także powołany Inspektor Ochrony Danych, z którym możesz się kontaktować wysyłając e-mail na adres iod2@powiattorunski.pl
- Możesz kontaktować z nami w następujący sposób: listownie (na adres Administratora), e-mailowo i telefonicznie (podane w punkcie 1 i 2).
- Twoje dane osobowe przetwarzane będą w celu:
wydania legitymacji dokumentującej niepełnosprawność lub stopień niepełnosprawności (LON) na podstawie obowiązku wynikającego z art. 6 ca ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, § 35 rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 15 lipca 2003 r. w sprawie orzekania o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności oraz art. 6 ust 1 lit c, art. 9 ust. 2 lit. b RODO. - Podstawą do przetwarzania Twoich danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady(UE) Nr 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
- Odbiorcami Twoich danych osobowych będą wyłącznie podmioty uprawnione do uzyskania danych osobowych na podstawie przepisów prawa.
- Twoje dane osobowe przetwarzane będą przez okres przewidziany w przepisach dot. przechowywania i archiwizacji akt tj 50 lat.
- Posiadasz prawo do żądania od administratora dostępu do danych osobowych, ich sprostowania oraz ograniczenia przetwarzania.
- Przysługuje Ci skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uznasz, że przetwarzanie Twoich danych osobowych narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych.
- Twoje dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania.
- Twoje dane nie będą przekazane do państwa poza Unię Europejską lub do organizacji międzynarodowej.
Metryka
- Autor lub odpowiedzialny za treśćRenata Kwiatkowska
- Data wytworzenia2024-10-07
- OpublikowałMarzena Pietruszyńska
- Data publikacji2024-10-09 11:11