Biuletyn Informacji Publicznej
STAROSTWA POWIATOWEGO W TORUNIU

Wyszukiwarka

Odnośniki

Banery

  • Ankieta

Kalendarium

«wrzesień 2021»
PnWtŚrCzwPtSobNd
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

Najbliższe wydarzenia

Brak wydarzeń w wybranym okresie

Przejdź do: www.powiattorunski.pl

Treść strony

Karta informacyjna SP-043

  1. Nazwa procedury:
    Zmiana licencji/zezwolenia lub wydanie wypisu z licencji/zezwolenia
  2. Nazwa Wydziału:
    Wydział Komunikacji i Transportu
  3. Podstawa prawna:
  4. Wymagane dokumenty:
    • Wniosek o zmianę licencji/zezwolenia
      Załączniki:
      • oświadczenie przedsiębiorcy, że dysponuje bazą eksploatacyjną wraz ze wskazaniem adresu bazy;
      • aktualny odpis z Krajowego Rejestru Sądowego (KRS) – jeśli prowadzisz działalność gospodarczą w formie spółki wpisanej do KRS lub zaświadczenie z Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) ;
      • dowód uiszczenia opłaty za zmianę licencji/zezwolenie i wypisów z tej licencji/zezwolenia;
    • Wniosek o wydanie wypisu z licencji/zezwolenia
      Załączniki:
      • Dokument potwierdzający posiadanie wymaganej sytuacji finansowej, o której mowa w art. 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. (Dz.Urz.UE.L 2009 Nr 300, str. 51)
        9 000 euro - na pierwszy pojazd samochodowy przeznaczony do transportu drogowego
        5000 euro - na każdy następny pojazd samochodowy
      • Wykaz pojazdów samochodowych zawierający: markę, typ, rodzaj/przeznaczenie, numer rejestracyjny, numer VIN, wskazanie rodzaju tytułu prawnego do dysponowania pojazdem wraz z kserokopiami krajowych dokumentów dopuszczających pojazd do ruchu, a w przypadku gdy przedsiębiorca nie jest właścicielem tych pojazdów - również dokument potwierdzający prawo do dysponowania nimi.
      • Dowód wpłaty za wydanie wypisu/ów z licencji.
      • Pełnomocnictwo (tylko gdy strona działa przez ustawowego lub statutowego przedstawiciela)
  5. Opłaty:
    Nie podlega opłacie skarbowej.
    • Opłata administracyjna za zmianę danych w licencji / zezwoleniu: 100 zł + 50 zł za każdy wypis z tej licencji / z tego zezwolenia,
    • Opłata administracyjna za wydanie wypisu z licencji / zezwolenia: 110 zł
      Opłata wnoszona w Kasie Starostwa lub na konto w KDBS: 76 9550 0003 2024 0201 1255 0002.
  6. Termin załatwienia sprawy:
    Termin załatwienia sprawy do 30 dni od daty wpływu dokumentów do Wydziału Komunikacji
  7. Jednostka prowadząca sprawę: 
    Wydział Komunikacji i Transportu, tel. 56 662 89 11, fax. 56 662 89 12,
    pokój nr 126, I piętro
  8. Tryb odwoławczy:
    Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Starosty Toruńskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.
  9. Dodatkowe informacje:
    Przewoźnik drogowy jest obowiązany zgłaszać na piśmie lub w postaci dokumentu elektronicznego organowi, który udzielił:
    1. zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencji wspólnotowej, zmiany danych, o których mowa w art. 7a ustawy z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym 
    2. licencji, o której mowa w art. 5b ust. 1 i 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym zmiany danych, o których mowa w art. 8 ustawy z dnia 6 września 2001 roku o transporcie drogowym 
      nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.
      Jeżeli zmiany, o których mowa w art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym ,obejmują dane zawarte w zezwoleniu na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub licencji, przedsiębiorca jest obowiązany wystąpić z wnioskiem o zmianę treści zezwolenia lub licencji.
      Jeżeli zmiany, o których mowa w art. 14 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym polegają na zwiększeniu liczby pojazdów, przedsiębiorca jest obowiązany udokumentować zdolność finansową dla każdego zgłoszonego pojazdu samochodowego, zgodnie z art. 7 rozporządzenia (WE) nr 1071/2009 i może wystąpić z wnioskiem o wydanie dodatkowych wypisów z zezwolenia na wykonywanie zawodu przewoźnika drogowego lub z licencji.
      Jeżeli zmiany, o których mowa w art. 14 ust. 1 pkt 2, ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym polegają na zwiększeniu liczby pojazdów, przedsiębiorca jest obowiązany udokumentować sytuację finansową dla każdego zgłoszonego pojazdu samochodowego, zgodnie z art. 5c ust. 1 pkt 3 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym i może wystąpić z wnioskiem o wydanie dodatkowych wypisów z licencji.
  10. Formularze do pobrania:
    • Druki formularzy do pobrania poniżej.

drukuj ()

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Milena Madurajska
    data wytworzenia: 2021-03-11
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2021-03-23 08:35

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Milena Madurajska
    data wytworzenia: 2021-03-11
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2021-03-23 08:35

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Milena Madurajska
    data wytworzenia: 2021-03-11
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2021-03-23 08:35

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Milena Madurajska
    data wytworzenia: 2021-03-11
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2021-03-23 08:35

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Milena Madurajska
    data wytworzenia: 2021-03-11
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2021-03-23 08:35

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Milena Madurajska
    data wytworzenia: 2021-03-11
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2021-03-23 08:35

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Milena Madurajska
    data wytworzenia: 2021-03-11
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2021-03-23 08:35

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Milena Madurajska
    data wytworzenia: 2021-03-11
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2021-03-23 08:35

Metryka

  • autor lub odpowiedzialny za treść: Milena Madurajska
    data wytworzenia: 2021-03-11
  • opublikował: Marzena Pietruszyńska
    data publikacji: 2021-03-23 08:35

Opis strony

Redaguje: Marzena Pietruszyńska, Wydział Organizacyjny i Spraw Obywatelskich, tel. 56 662 88 10, fax 662 88 89, 87-100 Toruń, ul. Towarowa 4-6, p.112

Metryka strony

Ilość odwiedzin obecnej strony: 17059
Ostatnia aktualizacja treści obecnej strony: 2021-03-26 10:36

Banery

  • Budowa i dostosowanie strony do potrzeb osób niepełnosprawnych współfinansowane ze środków Ministra Cyfryzacji