Karta informacyjna SP-112
- Nazwa procedury:
Licencja na pośrednictwo przy przewozie rzeczy - Nazwa Wydziału:
Wydział Komunikacji i Transportu - Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym
- Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 6 sierpnia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za czynności administracyjne związane z wykonywaniem przewozu drogowego oraz za egzaminowanie i wydanie certyfikatu kompetencji zawodowych
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1071/2009 z dnia 21 października 2009 r. (Dz.U.UE.L.2009.300.51)
- Wymagane dokumenty:
Wniosek o wydanie licencji
Załączniki:- oświadczenie osoby zarządzającej transportem oraz kopię certyfikatu kompetencji zawodowych tej osoby;
- oświadczenie członków organu zarządzającego osoby prawnej, osoby zarządzającej spółką jawną lub komandytową, a w przypadku innego przedsiębiorcy - osoby prowadzącej działalność gospodarczą, że spełnia wymóg dobrej reputacji, o którym mowa w art. 5c ust. 1 pkt 1 ustawy o transporcie drogowym;
- dokumenty potwierdzające spełnienie warunków, o których mowa w art. 5c ust. 2 pkt 2 ustawy o transporcie drogowym (sytuacja finansowa zapewnia podjęcie i prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie transportu drogowego określona dostępnymi środkami finansowymi lub majątkiem w wysokości 50.000 euro) wymóg ten potwierdza się:
a) Rocznym sprawozdaniem finansowym;
b) Dokumentami potwierdzającymi:
- dysponowanie środkami pieniężnymi w gotówce lub na rachunkach bankowych lub dostępnymi aktywami,
- posiadanie akcji, udziałów lub innych zbywalnych papierów wartościowych,
- udzielenie gwarancji lub poręczeń bankowych,
- własność nieruchomości. - dowód uiszczenia opłaty za wydanie licencji i wypisów z tej licencji.
- Opłaty:
Nie podlega opłacie skarbowej.
Opłata administracyjna za wydanie licencji:- Od 2 do 15 lat – 800 zł
- 30 lat – 900 zł
- 50 lat – 1000 zł
Opłata wnoszona w Kasie Starostwa lub na konto w KDBS: 76 9550 0003 2024 0201 1255 0002.
- Termin załatwienia sprawy:
Termin załatwienia sprawy do 30 dni od daty wpływu dokumentów do Wydziału Komunikacji. - Jednostka prowadząca sprawę:
Wydział Komunikacji i Transportu, tel. 56 662 89 11, fax. 56 662 89 12,
pokój nr 126, I piętro - Tryb odwoławczy:
Odwołanie od decyzji wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Starosty Toruńskiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie. - Dodatkowe informacje:
Przewoźnik drogowy jest obowiązany zgłaszać na piśmie lub w postaci dokumentu elektronicznego organowi, który udzielił licencji zmiany danych, o których mowa w art. 8
– nie później niż w terminie 28 dni od dnia ich powstania.
Jeżeli zmiany, obejmują dane zawarte w z licencji, przedsiębiorca jest obowiązany wystąpić z wnioskiem o zmianę treści licencji. - Formularze do pobrania:
- Druki formularzy do pobrania poniżej.
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Milena Madurajskadata wytworzenia: 2021-03-11
- opublikował: Marzena Pietruszyńskadata publikacji: 2021-03-24 13:15
- Wniosek o wydanie licencji na pośrednictwo przy przewozie rzeczy (DOCX)(dodano: 2021-03-24 13:11)
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Milena Madurajskadata wytworzenia: 2021-03-11
- opublikował: Marzena Pietruszyńskadata publikacji: 2021-03-24 13:15
- Oświadczenie o niekaralności (DOCX)(dodano: 2021-03-24 13:12)
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Milena Madurajskadata wytworzenia: 2021-03-11
- opublikował: Marzena Pietruszyńskadata publikacji: 2021-03-24 13:15
- Oświadczenie osoby zarządzającej transportem – wyznaczony (DOCX)(dodano: 2021-03-24 13:13)
Metryka
- autor lub odpowiedzialny za treść: Milena Madurajskadata wytworzenia: 2021-03-11
- opublikował: Marzena Pietruszyńskadata publikacji: 2021-03-24 13:15